Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Undersökning av snowboardåkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1057755" data-attributes="member: 66286"><p>1. Hur gammal är du? </p><p>37</p><p></p><p>2. Varför började du åka snowboard? </p><p>Såg några snowboardrullar och tyckte det såg jävligt coolt ut. Dessutom verkade det mesta vara störiga punk ass kids som höll på med det och det passade mig. Farsan verkade vara ganska emot det också och tyckte att det gick ju mycket fortare att åka skidor. Det passade mig också</p><p></p><p>3. Började du först med skidor? </p><p>Yep. Tävlingsåkte några år och var med i lite Kalle Anka Cup och grejer. Fick dock inte fortsätta i klubben då jag vägrade tävla i fartdräkt och mest åkte runt och hoppade i skogen istället för att åka runt i portarna.</p><p></p><p></p><p>4. upplever du några speciella känslor av att åka bräda? </p><p>Det va en helt ny grej. Hela tanken var att man skulle hoppa. Med lagg skulle man droppa klippor och inte mycket mer. Skärande sväng var inget man höll på med. Men man åkte inte skärande sväng med lagg heller på den tiden. Men när man fick känna på lite puder. Ojojoj</p><p></p><p>5. vad är det för skillnad på åka skidor eller snowboard? </p><p>När man väl lärt sig åka tycker jag det ger så mycket mer flyt i åkningen. Testade att åka lagg för första gången på 20 år i vintras och det var jävligt jobbigt. Man måste hatta fram och tillbaka och att åka puder var ju en pina. Jag fattar inte hur de orkar. Enda fördelen med lagg är att man kan staka när det blir flackt och att det går fortare att få på sig grejerna.</p><p></p><p>6. Vart bor du? </p><p>Bummar 10:e säsongen i Hammarbybacken</p><p></p><p>7. Tror du att det är fler som åker skidor än bräda och isåfall varför tror du det? </p><p>Det är fler som åker lagg. Det är ju bara att kolla i liftkön. Varför vette fan. Förmodligen för att det är svårare att åka bräda bra. Jag ser många som vinglar runt i pisterna och tänker att det måste va skit-tråkit om man inte kan åka. Dessutom om man är vardagsåkare och gillar att åka pist så behöver man åka många transportsträckor. Det är en jävla pina på bräda och drar rejält med mjölksyra. Många som provar på lackar nog ur av den anledningen och håller sig till lagg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1057755, member: 66286"] 1. Hur gammal är du? 37 2. Varför började du åka snowboard? Såg några snowboardrullar och tyckte det såg jävligt coolt ut. Dessutom verkade det mesta vara störiga punk ass kids som höll på med det och det passade mig. Farsan verkade vara ganska emot det också och tyckte att det gick ju mycket fortare att åka skidor. Det passade mig också 3. Började du först med skidor? Yep. Tävlingsåkte några år och var med i lite Kalle Anka Cup och grejer. Fick dock inte fortsätta i klubben då jag vägrade tävla i fartdräkt och mest åkte runt och hoppade i skogen istället för att åka runt i portarna. 4. upplever du några speciella känslor av att åka bräda? Det va en helt ny grej. Hela tanken var att man skulle hoppa. Med lagg skulle man droppa klippor och inte mycket mer. Skärande sväng var inget man höll på med. Men man åkte inte skärande sväng med lagg heller på den tiden. Men när man fick känna på lite puder. Ojojoj 5. vad är det för skillnad på åka skidor eller snowboard? När man väl lärt sig åka tycker jag det ger så mycket mer flyt i åkningen. Testade att åka lagg för första gången på 20 år i vintras och det var jävligt jobbigt. Man måste hatta fram och tillbaka och att åka puder var ju en pina. Jag fattar inte hur de orkar. Enda fördelen med lagg är att man kan staka när det blir flackt och att det går fortare att få på sig grejerna. 6. Vart bor du? Bummar 10:e säsongen i Hammarbybacken 7. Tror du att det är fler som åker skidor än bräda och isåfall varför tror du det? Det är fler som åker lagg. Det är ju bara att kolla i liftkön. Varför vette fan. Förmodligen för att det är svårare att åka bräda bra. Jag ser många som vinglar runt i pisterna och tänker att det måste va skit-tråkit om man inte kan åka. Dessutom om man är vardagsåkare och gillar att åka pist så behöver man åka många transportsträckor. Det är en jävla pina på bräda och drar rejält med mjölksyra. Många som provar på lackar nog ur av den anledningen och håller sig till lagg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Undersökning av snowboardåkare!
Tillbaka
Topp