Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Undersökning av snowboardåkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredddii" data-source="post: 1057943" data-attributes="member: 152268"><p>1. Hur gammal är du? </p><p>28.</p><p></p><p>2. Varför började du åka snowboard? </p><p>Hade ett uppehåll från skidåkning, och började precis då åka en hel del wakeboard, så när jag skulle ta mig ut på en snöresa igen kändes det mer naturligt att testa på snowboard, och sen var jag fast.</p><p></p><p>3. Började du först med skidor? </p><p>Ja.</p><p></p><p>4. upplever du några speciella känslor av att åka bräda? </p><p>Tycker det ger en avslappnade och känsla av frihet med bräda. Man kan cruisa fram relativt enkelt och det behövs inte allt för mycket träning för att bli en hyffsad åkare. Känslan av att åka off-pist är helt magiskt, när man verkligen får in en känsla av surfing/wakeboardåkning.</p><p></p><p>Sen antar jag att det är en viss känsla att känna hatet mot transportsträckor.</p><p></p><p>5. vad är det för skillnad på åka skidor eller snowboard? </p><p>Jag tycker att snowboard var mycket enklare att komma upp till en högre nivå än med skidor. Detta kan dels vara för att jag åkt en del wakeboard innan jag åkte bräda. Men, med skidor hade jag svårt att bli speciellt duktig, men med snowboard räckte det med 1-2 turer för att ta mig fram bra på de flesta ställena, samt åka med bra stil.</p><p></p><p>6. Vart bor du? </p><p>Malmö.</p><p></p><p>7. Tror du att det är fler som åker skidor än bräda och isåfall varför tror du det? </p><p>Tror allt skidåkare står för majoriteten av åkare. Det känns fortfararande som den äldre generationen (40+) åker betydligt mer skidor än bräda. I åldrarna 25-35 tror jag brädåkare har ökat mest, men den senaste yngre generationen börjar igen öka en del med skidor. Men det är bara min känsla. </p><p></p><p>Min känsla är även att just brädåkare ryckte ökade väldigt mycket bland yngre ifrån en del när det börjades med mer hopp, pipe, slope etc. Men nu börjar även skidor bli såpass stort inom de grenarna, att jag tror skidåkningen ökar igen bland de yngre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredddii, post: 1057943, member: 152268"] 1. Hur gammal är du? 28. 2. Varför började du åka snowboard? Hade ett uppehåll från skidåkning, och började precis då åka en hel del wakeboard, så när jag skulle ta mig ut på en snöresa igen kändes det mer naturligt att testa på snowboard, och sen var jag fast. 3. Började du först med skidor? Ja. 4. upplever du några speciella känslor av att åka bräda? Tycker det ger en avslappnade och känsla av frihet med bräda. Man kan cruisa fram relativt enkelt och det behövs inte allt för mycket träning för att bli en hyffsad åkare. Känslan av att åka off-pist är helt magiskt, när man verkligen får in en känsla av surfing/wakeboardåkning. Sen antar jag att det är en viss känsla att känna hatet mot transportsträckor. 5. vad är det för skillnad på åka skidor eller snowboard? Jag tycker att snowboard var mycket enklare att komma upp till en högre nivå än med skidor. Detta kan dels vara för att jag åkt en del wakeboard innan jag åkte bräda. Men, med skidor hade jag svårt att bli speciellt duktig, men med snowboard räckte det med 1-2 turer för att ta mig fram bra på de flesta ställena, samt åka med bra stil. 6. Vart bor du? Malmö. 7. Tror du att det är fler som åker skidor än bräda och isåfall varför tror du det? Tror allt skidåkare står för majoriteten av åkare. Det känns fortfararande som den äldre generationen (40+) åker betydligt mer skidor än bräda. I åldrarna 25-35 tror jag brädåkare har ökat mest, men den senaste yngre generationen börjar igen öka en del med skidor. Men det är bara min känsla. Min känsla är även att just brädåkare ryckte ökade väldigt mycket bland yngre ifrån en del när det börjades med mer hopp, pipe, slope etc. Men nu börjar även skidor bli såpass stort inom de grenarna, att jag tror skidåkningen ökar igen bland de yngre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Undersökning av snowboardåkare!
Tillbaka
Topp