Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Undersökning lavinkunskaper
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 1004086" data-attributes="member: 63059"><p>Du tog mitt papekande pa rätt sett, det var absolut inte min mening att vara dryg,, sa nu ska jag svara,</p><p></p><p>MnO s förslag till en 6e punkt tycker jag är mkt viktig</p><p></p><p>1. i stort sett alltid, ca 100dagar/ar numer, pist för transport eller endast om jag aker ensammen och läget inte tillater offpist.</p><p>2. "pensionerad" pistör med utbildning i Frankrike.</p><p>3. Transciever, spade, sond, Walkie Talkie (plus mobiltel, förstahjälpen kit, silvertejp)</p><p>4. Blivit begravd en gang, räddad efter ca 15 min,, nära fler ganger, som MnO säger, med manga skiddagar offpist händer det även om man har kunskap och beaktar förutsättningarna, det är därför det är sa viktigt att ha utrustning för eftersök och räddning.</p><p>5. Ja alltid, som erfaren gäller det även att ha kuraget att säga stopp vi vänder, även om du har besök av vänner som rest langt för att du ska visa dina "guldkorn"</p><p></p><p>6. övar o övar,, aker ju skidor pa "halvtid", men har alltid en genomgang om jag aker med en grupp där jag inte känner alla väl, sa vi vet att alla kan använda en tranciever.</p><p></p><p>som synes är jag väl langt fran en medelsvenson som aker i Lindvallen kör V70 har 2 glin o kärring i rosa skidoverall :lol::lol::lol:</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 1004086, member: 63059"] Du tog mitt papekande pa rätt sett, det var absolut inte min mening att vara dryg,, sa nu ska jag svara, MnO s förslag till en 6e punkt tycker jag är mkt viktig 1. i stort sett alltid, ca 100dagar/ar numer, pist för transport eller endast om jag aker ensammen och läget inte tillater offpist. 2. "pensionerad" pistör med utbildning i Frankrike. 3. Transciever, spade, sond, Walkie Talkie (plus mobiltel, förstahjälpen kit, silvertejp) 4. Blivit begravd en gang, räddad efter ca 15 min,, nära fler ganger, som MnO säger, med manga skiddagar offpist händer det även om man har kunskap och beaktar förutsättningarna, det är därför det är sa viktigt att ha utrustning för eftersök och räddning. 5. Ja alltid, som erfaren gäller det även att ha kuraget att säga stopp vi vänder, även om du har besök av vänner som rest langt för att du ska visa dina "guldkorn" 6. övar o övar,, aker ju skidor pa "halvtid", men har alltid en genomgang om jag aker med en grupp där jag inte känner alla väl, sa vi vet att alla kan använda en tranciever. som synes är jag väl langt fran en medelsvenson som aker i Lindvallen kör V70 har 2 glin o kärring i rosa skidoverall :lol::lol::lol: [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Undersökning lavinkunskaper
Tillbaka
Topp