Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Underställsdjungel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1070761" data-attributes="member: 77701"><p>Har en hoper merinounderställ från Kari Traa. Stort plus för att de är varma och gosiga, (och har roliga färger/mönster) och att jag kan använda dem i veckor i sträck innan de börjar lukta skunk. Minus för att de går sönder rätt lätt.. har lyckats laga de flesta småhålen helt okej, men när det blir större revor är det svårt att fixa. Skulle tippa på att de flesta hålen började dyka upp efter en sådär 60 dagars användning.. så åker man bara några veckor per år är det antagligen inget större problem.</p><p>Har ett från Röjk också.. tror det är nån merino/syntetmix och so far so good. Har inte haft det länge nog för att märka nåt slitage, men tycker det känns snäppet svalare än de andra som är bara ull i.</p><p></p><p>När jag cyklar stig kör jag syntetunderställ (Craft) om det är kallt. Känns ovettigt att ha ullunderställ med tanke på hur många träd och stenar jag har närkontakt med under en genomsnittlig runda. Syntet tål mer stryk.</p><p></p><p>Just för skidåkning skulle jag ändå säga att ull är värt det, trots att det är lite ömtåligt och kostar mer. Mindre tvätt, färre underställ i packningen = glad och nöjd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1070761, member: 77701"] Har en hoper merinounderställ från Kari Traa. Stort plus för att de är varma och gosiga, (och har roliga färger/mönster) och att jag kan använda dem i veckor i sträck innan de börjar lukta skunk. Minus för att de går sönder rätt lätt.. har lyckats laga de flesta småhålen helt okej, men när det blir större revor är det svårt att fixa. Skulle tippa på att de flesta hålen började dyka upp efter en sådär 60 dagars användning.. så åker man bara några veckor per år är det antagligen inget större problem. Har ett från Röjk också.. tror det är nån merino/syntetmix och so far so good. Har inte haft det länge nog för att märka nåt slitage, men tycker det känns snäppet svalare än de andra som är bara ull i. När jag cyklar stig kör jag syntetunderställ (Craft) om det är kallt. Känns ovettigt att ha ullunderställ med tanke på hur många träd och stenar jag har närkontakt med under en genomsnittlig runda. Syntet tål mer stryk. Just för skidåkning skulle jag ändå säga att ull är värt det, trots att det är lite ömtåligt och kostar mer. Mindre tvätt, färre underställ i packningen = glad och nöjd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Underställsdjungel
Tillbaka
Topp