Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Underställsdjungel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1070775" data-attributes="member: 59831"><p>Jag kan inte riktigt förstå folk som fortfarande köper rena syntetställ för dyrare peng. Okiey svettas du extremt mycket, är väldigt oförsiktig, allergisk mot ull och gillar att tvätta varje dag så visst kör syntet.</p><p></p><p>Här är Woolpowers Lite-ställ, merinoull blandat med lite syntet för extra tålighet. Sydda i Sverige. </p><p><a href="http://woolpower.se/shop/?filters=product_cat" target="_blank">http://woolpower.se/shop/?filters=product_cat</a>[14]</p><p></p><p>Jag själv brukar köra deras vanliga crewneck 200 som är frottestickade. Kör alltid deras 3/4 brallor sedan tröjan om det är lite kallare. Annars kör jag Icebreakers 200g 100% merino som tröja. </p><p>Till alla som tycker att ullplagg går sönder oftare. Var lite mer rädd om grejerna. Ull är ett levande material som behöver lite mer kärlek än plast. Tvätta plagget i ulltvättmedel med lanolin då och då, ha inte vassa skärp eller vassa ryggskydd och kardborre direkt exponerat mot kläderna, för då kommer de bli hål tillslut. </p><p></p><p>Mitt råd. Kör woolpowers ull/syntet ställ, antinge Lite eller vanliga om du är lite mer slit och slängmänniska och inte behöver ställ som sitter väldigt tajt (samt vill stödja svensk klädindustri), och varva med nån Icebreaker-tröja eller liknande som är 100 % ull.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1070775, member: 59831"] Jag kan inte riktigt förstå folk som fortfarande köper rena syntetställ för dyrare peng. Okiey svettas du extremt mycket, är väldigt oförsiktig, allergisk mot ull och gillar att tvätta varje dag så visst kör syntet. Här är Woolpowers Lite-ställ, merinoull blandat med lite syntet för extra tålighet. Sydda i Sverige. [URL]http://woolpower.se/shop/?filters=product_cat[/URL][14] Jag själv brukar köra deras vanliga crewneck 200 som är frottestickade. Kör alltid deras 3/4 brallor sedan tröjan om det är lite kallare. Annars kör jag Icebreakers 200g 100% merino som tröja. Till alla som tycker att ullplagg går sönder oftare. Var lite mer rädd om grejerna. Ull är ett levande material som behöver lite mer kärlek än plast. Tvätta plagget i ulltvättmedel med lanolin då och då, ha inte vassa skärp eller vassa ryggskydd och kardborre direkt exponerat mot kläderna, för då kommer de bli hål tillslut. Mitt råd. Kör woolpowers ull/syntet ställ, antinge Lite eller vanliga om du är lite mer slit och slängmänniska och inte behöver ställ som sitter väldigt tajt (samt vill stödja svensk klädindustri), och varva med nån Icebreaker-tröja eller liknande som är 100 % ull. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Underställsdjungel
Tillbaka
Topp