Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ung grabb död i lavin - Lech
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1029870" data-attributes="member: 29415"><p>Alltså, är det inte guiden som borde ha den här kollen? Oavsett om det är brantare än bilden ger sken av så är det knappast något extremt. Bokar man en guide för 45-graders åk bör man inse att guiden kan inte skydda en mot allt (fall!) men bokar man en guide för hitta lite fina snälla snöfält på solsidan (med reservation för att jag inte vet var de åkt tidigare) tycker jag nog man ska kunna luta sig tillbaka och bara koncentrera sig på nästa sväng och överlåta riskbedömningen åt den som får betalt för det. Jag skulle ju aldrig sitta i en taxi och hålla koll på trafiken åt chauffören.</p><p></p><p>Måste ju vara en katastrof för guiden som ledden den här gruppen. Kan denne fortsätta sin karriär?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1029870, member: 29415"] Alltså, är det inte guiden som borde ha den här kollen? Oavsett om det är brantare än bilden ger sken av så är det knappast något extremt. Bokar man en guide för 45-graders åk bör man inse att guiden kan inte skydda en mot allt (fall!) men bokar man en guide för hitta lite fina snälla snöfält på solsidan (med reservation för att jag inte vet var de åkt tidigare) tycker jag nog man ska kunna luta sig tillbaka och bara koncentrera sig på nästa sväng och överlåta riskbedömningen åt den som får betalt för det. Jag skulle ju aldrig sitta i en taxi och hålla koll på trafiken åt chauffören. Måste ju vara en katastrof för guiden som ledden den här gruppen. Kan denne fortsätta sin karriär? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ung grabb död i lavin - Lech
Tillbaka
Topp