Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ungdom eller damskida till 16åring.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="norly" data-source="post: 1243638" data-attributes="member: 122396"><p>Hej. </p><p>Tänkte vi skulle skaffa lite mer freeride inriktade skidor till min brorsdotter. Än så länge rockar hon rena pistskidor, dock gamla, men aggressivt åkt. </p><p></p><p>Kollade runt lite och det finns ju en hel del barn/ungdomsskidor som är typ 160 cm långa, vilket skulle passa henne bra. Typ Nordica enforcer 95 eller liknande. Men jag fattar inte riktigt hur stor skillnad det är mot vuxenmodellen, eller tjejmodellen för den delen. </p><p></p><p>Är dom supermjuka, eller bara korta eller vad är egentligen skillnaden, förutom att dom är typ halva priset från vuxenmodellen. Oerhört oklart beskrivet på internet.. </p><p></p><p>Hon åker ju helt klart mest på styrka, och inte så mycket teknik, men styrka har hon så det blir över, men ett par vuxenskidor tänker jag kanske blir för styvt å tråkigt. </p><p></p><p>Nån som har koll på "ungdomsskidor?"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="norly, post: 1243638, member: 122396"] Hej. Tänkte vi skulle skaffa lite mer freeride inriktade skidor till min brorsdotter. Än så länge rockar hon rena pistskidor, dock gamla, men aggressivt åkt. Kollade runt lite och det finns ju en hel del barn/ungdomsskidor som är typ 160 cm långa, vilket skulle passa henne bra. Typ Nordica enforcer 95 eller liknande. Men jag fattar inte riktigt hur stor skillnad det är mot vuxenmodellen, eller tjejmodellen för den delen. Är dom supermjuka, eller bara korta eller vad är egentligen skillnaden, förutom att dom är typ halva priset från vuxenmodellen. Oerhört oklart beskrivet på internet.. Hon åker ju helt klart mest på styrka, och inte så mycket teknik, men styrka har hon så det blir över, men ett par vuxenskidor tänker jag kanske blir för styvt å tråkigt. Nån som har koll på "ungdomsskidor?" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ungdom eller damskida till 16åring.
Tillbaka
Topp