Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Unity Pride - Bräda för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 219546" data-attributes="member: 29018"><p>Det här blir intressant, Doughboy har alldeles rätt. Unity Pride har för nå´t år sedan kommit riktigt bra om inte bäst faktiskt i TSW årliga brädtest två år i rad. Förra året gjorde de ett par förbättringar med brädan (bla lite av träkärnan och kolfiberlindningen). Den är lite mer åt freestylehållet och passar säkert riktigt bra i hård och aggressiv åkning. Om du åker mycket puder tycker jag du ska kolla upp en sak med Priden. Jag har själv inte åkt Priden, med har däremot en Dominion. Noshöjden på Dominion -04 är ganska låg och flyter faktisk ganska dåligt i djup snö, fastän den ska vara en freeridebräda, den hade t.o.m. omvänd "taper" dvs tailen var någon mm bredare än nosen. Jag hade kontakt med Pete Wurster (ägaren) ett bra tag innan jag köpte brädan, och gav lite feedback till honom ett par gånger hur jag upplevde brädan. Så kolla upp brädans mått, framförallt noshöjd, samt även nos- och tailbredd. Är de tillfredsställande, så har du en superbräda.</p><p></p><p>Jag har också åkt custom och custom x, jag vet inte, men de är inte heller något för mej. Jag vill ha en bräda som ger energi tillbaka, men som samtidigt är lugnt och behärskande i sitt utryck vid rejäl åkning, inte plankig utan följsam, som klarar av lössnö, men ändå dämpar bra när man kör i gammal uppkörd hård snö. Det är utanför pisten jag trivs bäst, men passerar väldigt gärna ett par hopp på vägen till liften. Ta även en titt på Never Summer Premier, det är en intressant bräda för friåkning.</p><p></p><p>Lycka till,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 219546, member: 29018"] Det här blir intressant, Doughboy har alldeles rätt. Unity Pride har för nå´t år sedan kommit riktigt bra om inte bäst faktiskt i TSW årliga brädtest två år i rad. Förra året gjorde de ett par förbättringar med brädan (bla lite av träkärnan och kolfiberlindningen). Den är lite mer åt freestylehållet och passar säkert riktigt bra i hård och aggressiv åkning. Om du åker mycket puder tycker jag du ska kolla upp en sak med Priden. Jag har själv inte åkt Priden, med har däremot en Dominion. Noshöjden på Dominion -04 är ganska låg och flyter faktisk ganska dåligt i djup snö, fastän den ska vara en freeridebräda, den hade t.o.m. omvänd "taper" dvs tailen var någon mm bredare än nosen. Jag hade kontakt med Pete Wurster (ägaren) ett bra tag innan jag köpte brädan, och gav lite feedback till honom ett par gånger hur jag upplevde brädan. Så kolla upp brädans mått, framförallt noshöjd, samt även nos- och tailbredd. Är de tillfredsställande, så har du en superbräda. Jag har också åkt custom och custom x, jag vet inte, men de är inte heller något för mej. Jag vill ha en bräda som ger energi tillbaka, men som samtidigt är lugnt och behärskande i sitt utryck vid rejäl åkning, inte plankig utan följsam, som klarar av lössnö, men ändå dämpar bra när man kör i gammal uppkörd hård snö. Det är utanför pisten jag trivs bäst, men passerar väldigt gärna ett par hopp på vägen till liften. Ta även en titt på Never Summer Premier, det är en intressant bräda för friåkning. Lycka till, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Unity Pride - Bräda för mig?
Tillbaka
Topp