UPDATE val Thoréns jul veckan - det jag snappade upp.

Va nere i Val T 21-29/12. Snömängden va sorglig när vi kom ner, men det snöade lite under tiden (uppskattningsvis 20-30) så visst blev det bättre. Någon riktig off-pist var det inte tal om. Men med skidorna som insatts så kunde man känna lite på det några meter från pisten. Pratade med Val T i dag, och så mycket mer snö har det inte kommit... tyvärr. Pisterna är bra dock och det har varit kallt hela tiden så snö-kvalitén är det inge fel på. Lite mycket sten här och var är det iof. Om man är nere nu så är det helt klart ett tips att HYRA och FÖRSÄKRA för bövelen... :) Bandit XXX kan ni lämna hemma... för det måste nog snöa/blåsa/helst töa/ snöa igen... för att det ska vara hyfstat riskfritt att åka utanför. Det finns inget som helst underlag utanför pisterma. Den kallsnö som kommer gömmer bara stoooora hemska stenar. Väntar själv här hemma på 4 veckor med start v. 10 (kanske att man kan hitta en rest-resa i mellan). Solen lyser tydligen fortfarande så det kan man ju inte klaga på... men det bästa vädret nu skulle vara snöstorm i 1 vecka. :P

Stay safe - stay on top - stay powder.

Mmmm... var nere i Verbier över Jul o Nyår.. Lika illa där men det var roligt att se alla fånar som försökte åka de klassiska offpist turerna med sönderslajsade skidor som följd... Heheheee!!
Det som är rikigt illa med det här är att det inte är någon sjyst grund. Med härliga marksläpp som följd.. Såg hur många exempel som helst på det i Verpan.. Släppte på ställen jag aldrig sett det släppa förr...

Var försiktiga framöver...
/D

Jo, det låter korkat att ta en offpist tur med det snöläget. Tror inte att det gick några turer i Val T faktiskt. Men som sagt, är det någon annan som betalar skidorna så kan jag också tänka mig att ta den första snön med lycka... :)

It never hurts in the air... :)

Kom hem igår från Les Menuires/Val Thorens och det jag har i minnet är fint väder med blå himmel och sol samt... trasiga skidor!

Inte mycket snö att hurra för. Om det inte kommer mer snart lär det vara oåkbart imorgon!

Förstörde ett par Salomon Cross Max totalt.
Delade sig längs med underbelaget, nederdelen av skidan, så att kärnan poppade ut.
Är detta vanligt för Twin tips?

Kackade vidare sönder ett par Atomic Beta Carver 10.20...

Tur att det var hyrskidor!

Fördel Beta Carvern!

MVH
Jmlove

Jag va bara tvungen att svara... Cross max är inte twin-tip.... :P
Så om det är vanligt vet jag inte. Fattade inte riktigt vad du menade. Men om det va hyr-skidor.... just fuck it. Det va ju som sagt HYR skidor!

Lev snabbt, dö fattig.

/Erik

Tillbaka
Topp