Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Uppkört nysnö etc… skidköpartips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1332149" data-attributes="member: 144594"><p>Om det verkligen är uppkörd nysnö som gäller, utan att snegla på perfekta egenskaper när det *inte* är uppkört, så föredrar jag för min del ännu bredare skidor. Gärna typ 92-98 mm midja. Dessutom klart bättre egenskaper i nysnön innan den blir uppkörd... Jag har också åkt flera år på Deacon80 (med 80 mm midja) som jag verkligen gillar men om jag måste välja en enda skida för en skidvecka så blir den betydligt bredare. På första delen av vintern för att bättre kunna njuta av den lättare nysnö som kommer då och då, liksom för att bättre hantera de tyngre uppkörda pisterna på vårkanten när snön blir litet blötare. </p><p></p><p>Så det är ju en ren smaksak och en fråga om hur man vill kompromissa. Jag för min del gillar verkligen uppkörd snö, som ju dessutom är vanligt, och vill gärna premiera åkegenskaperna där. Mina skidor i bredden 92+ mm fungerar mer än tillräckligt enligt min förmåga och preferens även där pisterna är hårdare och/eller jämnare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1332149, member: 144594"] Om det verkligen är uppkörd nysnö som gäller, utan att snegla på perfekta egenskaper när det *inte* är uppkört, så föredrar jag för min del ännu bredare skidor. Gärna typ 92-98 mm midja. Dessutom klart bättre egenskaper i nysnön innan den blir uppkörd... Jag har också åkt flera år på Deacon80 (med 80 mm midja) som jag verkligen gillar men om jag måste välja en enda skida för en skidvecka så blir den betydligt bredare. På första delen av vintern för att bättre kunna njuta av den lättare nysnö som kommer då och då, liksom för att bättre hantera de tyngre uppkörda pisterna på vårkanten när snön blir litet blötare. Så det är ju en ren smaksak och en fråga om hur man vill kompromissa. Jag för min del gillar verkligen uppkörd snö, som ju dessutom är vanligt, och vill gärna premiera åkegenskaperna där. Mina skidor i bredden 92+ mm fungerar mer än tillräckligt enligt min förmåga och preferens även där pisterna är hårdare och/eller jämnare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Uppkört nysnö etc… skidköpartips
Tillbaka
Topp