Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Upplevelser i St Anton
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flaklavin_David" data-source="post: 214485" data-attributes="member: 27398"><p>Om du vill ha det genuina, inavlade Österrike koncentrerat till en liten by så kan jag varmt rekommendera Pettneu.</p><p></p><p>*Häng med bittra alkisgubbar på Fredl's Stadl. </p><p></p><p>*Se en äkta tysk hockeyfrilla servera weissbier på Trauben Keller(där musikvalet förövrigt sträcker sig från pulp fiction-soundtracket till reaggaeklassiker)</p><p></p><p>*Prova offpisten när allt är uppkört/stängt i Anton. </p><p>Det här är inget skämt. Från toppliften ut skiers right finns ett helt okej åk ner till Vadiesenbusshållsplatsen.</p><p></p><p>*Ta en promenad och insup atmosfären. De två bymoggisarna som springer omkring och skriker om Schneefrischers, Chef på web & wash och diversa andra som jag kanske inte ska nämna namnet på med risk att bli stämd för förtal.</p><p></p><p></p><p>Annars finns det ett afterskiställe ovanför Zug i Lech med palmer och extremt flummig afterskimusik.</p><p>Som Jonte nämnde är moonlighthikingen också riktigt fin.</p><p></p><p>Om du ska säsonga så får du ta och åka till Innsbruck och käka på happy pizza. Namnet ger lite thailand-knark-vibbar men det var faktiskt så när jag kom äkta svensk pizza i Österrike.</p><p></p><p>Om du säsongar så lär du ju också mot din egen tro dra till donken i Imst nångång. Om du trots dina mänskliga brister lyckas avstå donken i 3-4 månader så finns det en riktigt bra pizzeria/kebabställe rätt centralt i Imst som jag tyvärr glömt namnet på.</p><p></p><p>Om du tycker att din förort/småstad hemma i Sverige är grå och tråkig så kan du åka på studiebesök i Landeck.</p><p></p><p>Sist men inte minst en grej som jag var sugen på men aldrig tog tag i. Gå på "Thobias Diskotek" i Klösterle som ligger nära Sonnenkopf.</p><p></p><p>Det är allt jag kommer på nu som är "annorlunda"</p><p> LYcka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flaklavin_David, post: 214485, member: 27398"] Om du vill ha det genuina, inavlade Österrike koncentrerat till en liten by så kan jag varmt rekommendera Pettneu. *Häng med bittra alkisgubbar på Fredl's Stadl. *Se en äkta tysk hockeyfrilla servera weissbier på Trauben Keller(där musikvalet förövrigt sträcker sig från pulp fiction-soundtracket till reaggaeklassiker) *Prova offpisten när allt är uppkört/stängt i Anton. Det här är inget skämt. Från toppliften ut skiers right finns ett helt okej åk ner till Vadiesenbusshållsplatsen. *Ta en promenad och insup atmosfären. De två bymoggisarna som springer omkring och skriker om Schneefrischers, Chef på web & wash och diversa andra som jag kanske inte ska nämna namnet på med risk att bli stämd för förtal. Annars finns det ett afterskiställe ovanför Zug i Lech med palmer och extremt flummig afterskimusik. Som Jonte nämnde är moonlighthikingen också riktigt fin. Om du ska säsonga så får du ta och åka till Innsbruck och käka på happy pizza. Namnet ger lite thailand-knark-vibbar men det var faktiskt så när jag kom äkta svensk pizza i Österrike. Om du säsongar så lär du ju också mot din egen tro dra till donken i Imst nångång. Om du trots dina mänskliga brister lyckas avstå donken i 3-4 månader så finns det en riktigt bra pizzeria/kebabställe rätt centralt i Imst som jag tyvärr glömt namnet på. Om du tycker att din förort/småstad hemma i Sverige är grå och tråkig så kan du åka på studiebesök i Landeck. Sist men inte minst en grej som jag var sugen på men aldrig tog tag i. Gå på "Thobias Diskotek" i Klösterle som ligger nära Sonnenkopf. Det är allt jag kommer på nu som är "annorlunda" LYcka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Upplevelser i St Anton
Tillbaka
Topp