Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ur säsongsperspektiv: Revelstoke eller Whistler?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OskarHolmblad" data-source="post: 520075" data-attributes="member: 82298"><p>Nu är min syn av Whistler helt klart färgad eftersom snötillgången här har varit katastrofal under säsongen (so far...) men jag ska försöka beskriva det för dig. Whistler har väldigt bra och kul terräng längst upp på båda bergen, lättillgängliga åk såsom Spanky's, DOA, Flute, Oboe, Million Dollar Ridge som faktiskt är lite utmanande trots att det aldrig blir riktigt! brant förutom på vissa ställen. </p><p></p><p>Ett annat aber är fallhöjden. Den går inte att utnyttja fullt ut eftersom berget planar ut i 3 platåer och på så sätt torskar man fallhöjd, något som är en av Whistlers stöttepelare. </p><p></p><p>Terrängen du kan röra dig på är stor, men trots detta blir det uppkört väldigt fort. Trots att man känner till sweet-spotsen. Vilket alla andra gör också, tyvärr. </p><p></p><p>Party-livet i Whistler är ju dock väldigt bra, finns alltid en klubb att gå till varje kväll och mycket trevliga människor, dock måste jag ännu en gång instämma med PNyberg. Det går ungefär 5 killar på en tjej så sausage-fest kommer man inte undan. </p><p></p><p>Att det sen är massor av svenskar här är väl trevligt men det är nästan lite i överkant. Går man genom stan hör man säkerligen ett par svenska ord yttras och man hälsar ofta på någon annan svensk. </p><p></p><p>Min nästa säsong ska jag göra i Revelstoke, trots att jag med enkelhet kan få arbetstillstånd sponsrat av min nuvarande arbetsgivare. I april borde jag kunna ge en bättre bild av Revelstoke då jag ska dit och åka. </p><p></p><p>/Oskar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OskarHolmblad, post: 520075, member: 82298"] Nu är min syn av Whistler helt klart färgad eftersom snötillgången här har varit katastrofal under säsongen (so far...) men jag ska försöka beskriva det för dig. Whistler har väldigt bra och kul terräng längst upp på båda bergen, lättillgängliga åk såsom Spanky's, DOA, Flute, Oboe, Million Dollar Ridge som faktiskt är lite utmanande trots att det aldrig blir riktigt! brant förutom på vissa ställen. Ett annat aber är fallhöjden. Den går inte att utnyttja fullt ut eftersom berget planar ut i 3 platåer och på så sätt torskar man fallhöjd, något som är en av Whistlers stöttepelare. Terrängen du kan röra dig på är stor, men trots detta blir det uppkört väldigt fort. Trots att man känner till sweet-spotsen. Vilket alla andra gör också, tyvärr. Party-livet i Whistler är ju dock väldigt bra, finns alltid en klubb att gå till varje kväll och mycket trevliga människor, dock måste jag ännu en gång instämma med PNyberg. Det går ungefär 5 killar på en tjej så sausage-fest kommer man inte undan. Att det sen är massor av svenskar här är väl trevligt men det är nästan lite i överkant. Går man genom stan hör man säkerligen ett par svenska ord yttras och man hälsar ofta på någon annan svensk. Min nästa säsong ska jag göra i Revelstoke, trots att jag med enkelhet kan få arbetstillstånd sponsrat av min nuvarande arbetsgivare. I april borde jag kunna ge en bättre bild av Revelstoke då jag ska dit och åka. /Oskar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ur säsongsperspektiv: Revelstoke eller Whistler?
Tillbaka
Topp