Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ur säsongsperspektiv: Revelstoke eller Whistler?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 525643" data-attributes="member: 59533"><p>Jag skulle vilja påstå att Revelstoke och Jackson Hole i dagsläget är de absolut snösäkraste orterna i skidvärlden. Revelstoke är i epicentret med nära till Rogers Pass OM det någon gång under säsongen skulle vara torrt i Revy.</p><p></p><p>Byn, snön, närheten till Rogers, Skotercenter mm mm gör Revelstoke till ett toppenställe att vara på. MIN högst personliga åsikt är dock att berget inte riktigt når toppklass. Finns branta åk men dom är väldigt korta. Men som PNyberg säger.... All skog som finns gör det till ett guldställe för de som vet vart gläntorna finns. Jag hamnade några gånger på ställen där jag fick hajka ut i midjedjup snö för att ta mig till systemet igen. Men när man hittar rätt så är det sjukt bra. Ganska tight överallt dock.</p><p></p><p>Mitt råd... (är jag dum i huvudet nu som avslöjar en pärla? :D) åk till Revy så snart ni bara kan! Att det ligger som det gör, gör att det är och kommer vara lugnt med folk där många år framåt. Jag tror dock antal säsongare kommer öka med ungefär 300% per år närmsta 5 åren.</p><p></p><p>Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 525643, member: 59533"] Jag skulle vilja påstå att Revelstoke och Jackson Hole i dagsläget är de absolut snösäkraste orterna i skidvärlden. Revelstoke är i epicentret med nära till Rogers Pass OM det någon gång under säsongen skulle vara torrt i Revy. Byn, snön, närheten till Rogers, Skotercenter mm mm gör Revelstoke till ett toppenställe att vara på. MIN högst personliga åsikt är dock att berget inte riktigt når toppklass. Finns branta åk men dom är väldigt korta. Men som PNyberg säger.... All skog som finns gör det till ett guldställe för de som vet vart gläntorna finns. Jag hamnade några gånger på ställen där jag fick hajka ut i midjedjup snö för att ta mig till systemet igen. Men när man hittar rätt så är det sjukt bra. Ganska tight överallt dock. Mitt råd... (är jag dum i huvudet nu som avslöjar en pärla? :D) åk till Revy så snart ni bara kan! Att det ligger som det gör, gör att det är och kommer vara lugnt med folk där många år framåt. Jag tror dock antal säsongare kommer öka med ungefär 300% per år närmsta 5 åren. Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ur säsongsperspektiv: Revelstoke eller Whistler?
Tillbaka
Topp