Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Ursäkta; men stavning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 186260" data-attributes="member: 13861"><p>Oerhört intressant initiativ herr Melin, man undrar lite stilla vad dagens småglin egentligen snappat upp i grundskolan (som jag antar att dom flesta på det här forumet har lyckats gå åtminstone några årskurser i). Stofilvarningsfrasen #1 "det var bättre förr" ligger rackarns nära till hands att använda om alla dessa osnutna hobbyanalfabeter som har lyckats förstöra Sveriges (tidigare) trevligaste krypin på nätet: Freerides forum. Avfällingar från en Lunarstormförstörd generation som med nöd och näppe kanske kan räddas med hjälp av rejäla doser pudersnö (för er som inte vet vad pudersnö kan jag berätta att det är en typ av snö som sällan förekommer i parken, åtminstone inte när ni befinner er där). Man undrar lite stilla om dumhet kommer förpackat med dagens parkskidor? Åtminstone verkar det extremt smittsamt.</p><p></p><p>Jag skulle kunna rada upp exempel på kreativa stavningar och tolkningar av det svenska skriftspråket i all evighet men jag har en tid att passa på fredag så jag tror inte att jag hinner, tyvärr. Tills jag finner ett hål av min dyrbara tid kan jag rekommendera ett exemplar av svenska akademiens ordlista, SAOL. Finns tyvärr inte i talboksform eller tecknat, däremot garanterat på närmsta bibliotek (ni vet en byggnad med en massa böcker i) eller i era föräldrars bokhyllor. Ta en titt där någon gång ibland, ni kan lära er något...</p><p></p><p>Och för att förekomma vissa kommentarer så kan jag säga att jag har ett liv: det stavas skidåkning, tids nog får även ni glin lära er vad det är. Tills dess må JCM:s ande åter vila över detta saliga forum.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 186260, member: 13861"] Oerhört intressant initiativ herr Melin, man undrar lite stilla vad dagens småglin egentligen snappat upp i grundskolan (som jag antar att dom flesta på det här forumet har lyckats gå åtminstone några årskurser i). Stofilvarningsfrasen #1 "det var bättre förr" ligger rackarns nära till hands att använda om alla dessa osnutna hobbyanalfabeter som har lyckats förstöra Sveriges (tidigare) trevligaste krypin på nätet: Freerides forum. Avfällingar från en Lunarstormförstörd generation som med nöd och näppe kanske kan räddas med hjälp av rejäla doser pudersnö (för er som inte vet vad pudersnö kan jag berätta att det är en typ av snö som sällan förekommer i parken, åtminstone inte när ni befinner er där). Man undrar lite stilla om dumhet kommer förpackat med dagens parkskidor? Åtminstone verkar det extremt smittsamt. Jag skulle kunna rada upp exempel på kreativa stavningar och tolkningar av det svenska skriftspråket i all evighet men jag har en tid att passa på fredag så jag tror inte att jag hinner, tyvärr. Tills jag finner ett hål av min dyrbara tid kan jag rekommendera ett exemplar av svenska akademiens ordlista, SAOL. Finns tyvärr inte i talboksform eller tecknat, däremot garanterat på närmsta bibliotek (ni vet en byggnad med en massa böcker i) eller i era föräldrars bokhyllor. Ta en titt där någon gång ibland, ni kan lära er något... Och för att förekomma vissa kommentarer så kan jag säga att jag har ett liv: det stavas skidåkning, tids nog får även ni glin lära er vad det är. Tills dess må JCM:s ande åter vila över detta saliga forum. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Ursäkta; men stavning
Tillbaka
Topp