Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Ursäkta; men stavning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BajenMatte" data-source="post: 198513" data-attributes="member: 15321"><p>Hej på Er!</p><p>Jag har gnällt en del genom åren över det beklämmande språk som man ser här på FR, men jag har faktiskt svängt en del. Visserligen anser jag fortfarande att det vore roligare om folk ansträngde sig lite mer på alla livets områden men språksvårigheter är väl inte så helt avgörande, och till viss del växer man så småningom i från det, n'est ce pas?</p><p>Frid och fröjd? Knappast! </p><p>När jag vant mig vid rotvälskan och börjar kunna uttyda vad folk (småfolk) skriver så kommer nästa irritationsmoment, nämligen det att mer en hälften av inläggen är så förbannat intetsägande. Hur stor cyberrymden än må vara så är dom waste s a s waste of space. Jag menar hur högt i tak vi än vill ha omkring oss så måste man ju ha som grundkrav att det finns någon gnutta substans i vad folk rapar ur sig. Ibland känns det som om, bildligt menat, del hoppfulla försöker föra ett vettigt samtal i ett stort rum där det stora flertalet bara står och skriker ut saker som </p><p>1. inte har med saken att göra </p><p>2. är totalt onyanserade och ogenomtänkta</p><p>3. och till sist varken är roliga eller intressanta.</p><p>Sammantaget blir alla dessa "skitinlägg" ett sånt brus att dom dränker det samtal som skulle kunna varit intressant och skojigt, och det även om flera av inläggen vore felstavade eller grammatiskt galna.</p><p>Summa summarum (gäller även i verkliga livet):</p><p>Har du något vettigt att säga? Gör det! Grammatiskt riktigt eller på ditt eget sätt spelar mindre roll.</p><p>Har du inget vettigt att säga? Håll igen och fundera!</p><p></p><p>Hare bra!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BajenMatte, post: 198513, member: 15321"] Hej på Er! Jag har gnällt en del genom åren över det beklämmande språk som man ser här på FR, men jag har faktiskt svängt en del. Visserligen anser jag fortfarande att det vore roligare om folk ansträngde sig lite mer på alla livets områden men språksvårigheter är väl inte så helt avgörande, och till viss del växer man så småningom i från det, n'est ce pas? Frid och fröjd? Knappast! När jag vant mig vid rotvälskan och börjar kunna uttyda vad folk (småfolk) skriver så kommer nästa irritationsmoment, nämligen det att mer en hälften av inläggen är så förbannat intetsägande. Hur stor cyberrymden än må vara så är dom waste s a s waste of space. Jag menar hur högt i tak vi än vill ha omkring oss så måste man ju ha som grundkrav att det finns någon gnutta substans i vad folk rapar ur sig. Ibland känns det som om, bildligt menat, del hoppfulla försöker föra ett vettigt samtal i ett stort rum där det stora flertalet bara står och skriker ut saker som 1. inte har med saken att göra 2. är totalt onyanserade och ogenomtänkta 3. och till sist varken är roliga eller intressanta. Sammantaget blir alla dessa "skitinlägg" ett sånt brus att dom dränker det samtal som skulle kunna varit intressant och skojigt, och det även om flera av inläggen vore felstavade eller grammatiskt galna. Summa summarum (gäller även i verkliga livet): Har du något vettigt att säga? Gör det! Grammatiskt riktigt eller på ditt eget sätt spelar mindre roll. Har du inget vettigt att säga? Håll igen och fundera! Hare bra! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Ursäkta; men stavning
Tillbaka
Topp