Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Ursäkta; men stavning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 198532" data-attributes="member: 44213"><p>..</p><p></p><p>jag sitter och tänker på när jag var yngre. Hur skrev jag då? Använde jag tal eller skrivspråk? Hur såg jag på "de äldre"?</p><p></p><p></p><p>Jag förstår givetvis det "ni" menar med detta inlägg och dess olika svar men var skall man sätta gränsen? Vem skall sätta gränserna? Vem skall uppfostra "våra" barn och ungdomar nu när deras föräldrar inte verkar vara så intresserade av det?</p><p></p><p>Jag blir sorgsen och ibland sur på detta våldförande av den svenska språket, men ... MEN Det handlar ju bara om små kids som "alla" dagens ungdomar försöker vara tuffa och anammar dagens generella språkbruk för sin ålder.. Det ÄR helt sjukt jobbigt och irriterande ibland.. men vad skall man göra? Strejka?</p><p></p><p></p><p></p><p>... Pesonligen tycker jag, hör och häpna, att ALLA vi som kan stava (när vi vill och har tid) SKALL klaga så mycket vi kan på ALLA kids och alla andra som inte stavar rätt så får vi till slut bukt med detta otyg..</p><p></p><p></p><p>/Pinn (längtar efter 06/07-säsongen)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 198532, member: 44213"] .. jag sitter och tänker på när jag var yngre. Hur skrev jag då? Använde jag tal eller skrivspråk? Hur såg jag på "de äldre"? Jag förstår givetvis det "ni" menar med detta inlägg och dess olika svar men var skall man sätta gränsen? Vem skall sätta gränserna? Vem skall uppfostra "våra" barn och ungdomar nu när deras föräldrar inte verkar vara så intresserade av det? Jag blir sorgsen och ibland sur på detta våldförande av den svenska språket, men ... MEN Det handlar ju bara om små kids som "alla" dagens ungdomar försöker vara tuffa och anammar dagens generella språkbruk för sin ålder.. Det ÄR helt sjukt jobbigt och irriterande ibland.. men vad skall man göra? Strejka? ... Pesonligen tycker jag, hör och häpna, att ALLA vi som kan stava (när vi vill och har tid) SKALL klaga så mycket vi kan på ALLA kids och alla andra som inte stavar rätt så får vi till slut bukt med detta otyg.. /Pinn (längtar efter 06/07-säsongen) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Ursäkta; men stavning
Tillbaka
Topp