Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
USA! Colorado 08/09
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 440555" data-attributes="member: 61849"><p>Efter ett tags funderande så är även jag sugen på 90 visumfria dagar i Breck. Hoppas bara att parken är lika bra som alla säger och att Denverfolket håller sig ur vägen på veckodagarna åtminstone.</p><p></p><p>Men en sak jag sitter och funderar på är boende. Är det någon som har koll på huruvida det är möjligt att ordna Ski in/out (eller åtminstone max 10 min med gratisbussen) till rimliga pengar? Frisco eller Dillon verkar vara det normala valet för en budgetsäsongare.</p><p></p><p>Ni som varit där hur bodde ni?</p><p></p><p>Annars så känns väl Breck som ett ganska gjutet ställe för en dedikerad parksäsong.</p><p></p><p></p><p></p><p>Till slut: H-T hur mycket pengar du gör av är såklart Väldigt individuellt. men för att sätta en summa på det hela så 12-25 000 i månaden går åt. ju kortare tid desto högre hamnar lägstasumman på.</p><p></p><p>Normala kostnader:</p><p>Fasta: 8000kr flyg, 2-3000kr försäkring, 4000kr liftkort. fyll på med mer tex utrustning 20 000kr utflykt till Vegas/hawaii/Alaska(?) 6-20 000kr...</p><p>Löpande månadsvis: 3-4000kr boende, 2000kr mat 2000kr nöjen</p><p></p><p>kan se ut att vara högt räknat men pengarna borde hamna i närheten i alla fall så tio veckor borde bli cirkus 40-50 000kr men kan hamna nån helt annan stans. Under 35 kan jag nästan garantera att du inte kommer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 440555, member: 61849"] Efter ett tags funderande så är även jag sugen på 90 visumfria dagar i Breck. Hoppas bara att parken är lika bra som alla säger och att Denverfolket håller sig ur vägen på veckodagarna åtminstone. Men en sak jag sitter och funderar på är boende. Är det någon som har koll på huruvida det är möjligt att ordna Ski in/out (eller åtminstone max 10 min med gratisbussen) till rimliga pengar? Frisco eller Dillon verkar vara det normala valet för en budgetsäsongare. Ni som varit där hur bodde ni? Annars så känns väl Breck som ett ganska gjutet ställe för en dedikerad parksäsong. Till slut: H-T hur mycket pengar du gör av är såklart Väldigt individuellt. men för att sätta en summa på det hela så 12-25 000 i månaden går åt. ju kortare tid desto högre hamnar lägstasumman på. Normala kostnader: Fasta: 8000kr flyg, 2-3000kr försäkring, 4000kr liftkort. fyll på med mer tex utrustning 20 000kr utflykt till Vegas/hawaii/Alaska(?) 6-20 000kr... Löpande månadsvis: 3-4000kr boende, 2000kr mat 2000kr nöjen kan se ut att vara högt räknat men pengarna borde hamna i närheten i alla fall så tio veckor borde bli cirkus 40-50 000kr men kan hamna nån helt annan stans. Under 35 kan jag nästan garantera att du inte kommer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
USA! Colorado 08/09
Tillbaka
Topp