Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Utan stavar nästa Säsong?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 331765" data-attributes="member: 57206"><p>Varför bry sig om det är inne eller inte att köra utan stavar?</p><p>Vad man borde bry sig om är om det är bättre eller sämre att köra utan stavar då man jibbar.</p><p>Stavar finns ju för att dom fyller en viss funktion, den funktionen är att man får bättre balans med stavarna när man åker skidor, främst då i högre farter och svängar.</p><p></p><p>Dock när man jibbar så uppnår man ju sällan höga farter eller kraftiga & stora svängar, så därför kanske dom är i vägen, enda sättet är väl att prova, om man själv tycker att stavarna är i vägen när man hoppar så ska man väl inte använda dom, om man tycker att man får mycket bättre balans & kordination med stavarna så ska man köra med dom.</p><p></p><p>Det jag vill poängtera är att gällande frågan hurvida man ska ska utan stavar eller inte, inte bör bestämmas om det är modé eller inte, utan hur det påverkar ens åkning.</p><p></p><p>Jag själv kommer inte släppa stavarna, av dom anledningarna att jag inte bara åker park och att jag bara måste ha stavar. Poles are made for skiing!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 331765, member: 57206"] Varför bry sig om det är inne eller inte att köra utan stavar? Vad man borde bry sig om är om det är bättre eller sämre att köra utan stavar då man jibbar. Stavar finns ju för att dom fyller en viss funktion, den funktionen är att man får bättre balans med stavarna när man åker skidor, främst då i högre farter och svängar. Dock när man jibbar så uppnår man ju sällan höga farter eller kraftiga & stora svängar, så därför kanske dom är i vägen, enda sättet är väl att prova, om man själv tycker att stavarna är i vägen när man hoppar så ska man väl inte använda dom, om man tycker att man får mycket bättre balans & kordination med stavarna så ska man köra med dom. Det jag vill poängtera är att gällande frågan hurvida man ska ska utan stavar eller inte, inte bör bestämmas om det är modé eller inte, utan hur det påverkar ens åkning. Jag själv kommer inte släppa stavarna, av dom anledningarna att jag inte bara åker park och att jag bara måste ha stavar. Poles are made for skiing! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Utan stavar nästa Säsong?
Tillbaka
Topp