Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Utan utrustning eller utbildning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wille1504" data-source="post: 1273833" data-attributes="member: 156543"><p>Bryter trenden här och säger att det går fint att gå upp på Helags med turskidor utan lavinutrustning. Jag kan bara komma ihåg ett ställe på vägen upp där det är brantare än 25-30°, och där är det så renblåst och så mycket sten man kryssar mellan att det omöjligen skulle kunna gå en lavin. Den sidan är i princip inte att betrakta som ett snötäcke utan snarare som tusentals individuella små snötäcken med storlek på max några kvadratmeter.</p><p></p><p>Var där i April förra året och gick på toppturer, så det jag säger gällde egentligen bara då. Hur snöläget det ut nu eller i vår kan jag inte svara på. Då gick ganska många upp med turskidor, men de promenerade samtliga ner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wille1504, post: 1273833, member: 156543"] Bryter trenden här och säger att det går fint att gå upp på Helags med turskidor utan lavinutrustning. Jag kan bara komma ihåg ett ställe på vägen upp där det är brantare än 25-30°, och där är det så renblåst och så mycket sten man kryssar mellan att det omöjligen skulle kunna gå en lavin. Den sidan är i princip inte att betrakta som ett snötäcke utan snarare som tusentals individuella små snötäcken med storlek på max några kvadratmeter. Var där i April förra året och gick på toppturer, så det jag säger gällde egentligen bara då. Hur snöläget det ut nu eller i vår kan jag inte svara på. Då gick ganska många upp med turskidor, men de promenerade samtliga ner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Utan utrustning eller utbildning
Tillbaka
Topp