Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Utbyggnad av liftsystemen i världen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik-" data-source="post: 1335543" data-attributes="member: 190745"><p>Tror inte det jag tror du pratar om finns speciellt mycket av i Norge heller. Alltså uthyrning av el-cyklar för cykling i terrängen. Jag kan inte komma på ett enda område, eller det finns väl ett i telemark som har satsat på det tror jag, och har nästan aldrig sett cyklar på fjället. </p><p></p><p>Terräng cykling med el-cyklar i Norge har blivit vanligare men så väldigt många är det ända inte relativt annat. Det är också förbjud i nationalparker i Norge.</p><p></p><p>Som sagt så har jag cyklat en del terräng i både Norge och Sverige. Mycket myr och blötta skogar, fjällstigar har ofta mycket sten och i mer öde områden (som många svenska skidanlägg ligger i finns det inte många stigar) gör att det inte bara är att börja hyra ut cyklar och så får kunderna en fantastisk upplevelse. </p><p></p><p>Det är också lätt att missbedöma hur bra en stig och och ett område är för cykling då regelbundna svårare partier där man måste av cykeln fort blir frustrerande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik-, post: 1335543, member: 190745"] Tror inte det jag tror du pratar om finns speciellt mycket av i Norge heller. Alltså uthyrning av el-cyklar för cykling i terrängen. Jag kan inte komma på ett enda område, eller det finns väl ett i telemark som har satsat på det tror jag, och har nästan aldrig sett cyklar på fjället. Terräng cykling med el-cyklar i Norge har blivit vanligare men så väldigt många är det ända inte relativt annat. Det är också förbjud i nationalparker i Norge. Som sagt så har jag cyklat en del terräng i både Norge och Sverige. Mycket myr och blötta skogar, fjällstigar har ofta mycket sten och i mer öde områden (som många svenska skidanlägg ligger i finns det inte många stigar) gör att det inte bara är att börja hyra ut cyklar och så får kunderna en fantastisk upplevelse. Det är också lätt att missbedöma hur bra en stig och och ett område är för cykling då regelbundna svårare partier där man måste av cykeln fort blir frustrerande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Utbyggnad av liftsystemen i världen
Tillbaka
Topp