Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Utbyggnad av liftsystemen i världen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik-" data-source="post: 1336070" data-attributes="member: 190745"><p>I länken från CNN hittar jag inget relevant. Ser nu att du har hittat en sida med el-cykelturer i Finland. </p><p></p><p>Vet egentligen inte varför jag svarade en gång till och förstår inte helt vad du vill fram till heller. </p><p></p><p>Som jag ser det så verkar du inte speciellt insatt i mtb cykling i Norden, osäker på om du har varit i Svenska fjällen på sommaren speciellt ofta. </p><p></p><p>När vi då som faktiskt har cyklat en del i fjällen kommer med insikter så verkar du inte tro på dem. Vi verkar också vara ansvariga för den svenska tolkningen av allemansrätten och måste komma med argument för eller emot den till dig. </p><p></p><p>De kanske gör det väldigt bra i Finland med el-cyklar och annat. Jag vet inte. Jag gillar också mest toppturer både sommar och vintern och ser inte exploatering av naturen för dyr turism som det bästa som kan hända. </p><p></p><p>Vet inte ens om allemansrätten är så väldigt relevant för saken. Turister skulle mest cykla på grusvägar och de får de redan göra med el-cyklar. Om man bygger leder för cyklingen så är det ett anlägg och där får man väl också tillåta el-cyklar tror jag. Möjligt att det till och med är så att de svenska reglerna öppnar upp för att markägaren kan tillåta el-cyklar på sina marker. Har för mig det men är osäker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik-, post: 1336070, member: 190745"] I länken från CNN hittar jag inget relevant. Ser nu att du har hittat en sida med el-cykelturer i Finland. Vet egentligen inte varför jag svarade en gång till och förstår inte helt vad du vill fram till heller. Som jag ser det så verkar du inte speciellt insatt i mtb cykling i Norden, osäker på om du har varit i Svenska fjällen på sommaren speciellt ofta. När vi då som faktiskt har cyklat en del i fjällen kommer med insikter så verkar du inte tro på dem. Vi verkar också vara ansvariga för den svenska tolkningen av allemansrätten och måste komma med argument för eller emot den till dig. De kanske gör det väldigt bra i Finland med el-cyklar och annat. Jag vet inte. Jag gillar också mest toppturer både sommar och vintern och ser inte exploatering av naturen för dyr turism som det bästa som kan hända. Vet inte ens om allemansrätten är så väldigt relevant för saken. Turister skulle mest cykla på grusvägar och de får de redan göra med el-cyklar. Om man bygger leder för cyklingen så är det ett anlägg och där får man väl också tillåta el-cyklar tror jag. Möjligt att det till och med är så att de svenska reglerna öppnar upp för att markägaren kan tillåta el-cyklar på sina marker. Har för mig det men är osäker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Utbyggnad av liftsystemen i världen
Tillbaka
Topp