Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Utlåtanden från säsongens skidtestarhelger
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 504741" data-attributes="member: 46762"><p>@ MnO: Sjukt bra, som jag skrev tidigare, grym bredd i testandet! Kul att du hade med Megawatt/själv kör på den! Har själv varit nyfiken på den just p.g.a. likheten med Lotus 120. (Längd, mått/radie, form och vikt...) Du beskriver åkningen på den väldigt likt mina Lotusar i flex 2 både i hård pist och mjukare underlag. Om du tänker dig dina skidor med styvare tail och mer stuns så har du ett par Lotusar! Du tycker att Megawatten fallerar lite på hårdare och sämre underlag, där har Lotusarna ytterligare en eller två växlar till att lägga i...</p><p></p><p>Skidor med rak radie såsom Megawatt, Lotus 120 och Czar tror jag stenhårt på!</p><p></p><p> [USER=85390]@Perkal[/USER]: Visst Armada bygger förbaskat bra och roliga skidor, men att JJ skulle vara en pistsmiskare av rang är väl ändå att ta i från tårna? Det håller nog t.o.m jet med om, eller? Jämfört med t.ex. Völkl, Nordica och Dynastar "bör" Armada vara några snäpp under i pistprestanda, men de behöver ju inte bära svart i en vecka bara för det, det är BC-jibb-skidor med allroundtouch vi talar om. Dess styvhet och effektiva kant talar ju inte heller för, men vill man ha sådana egenskaper får man ju köpa stora monster à la Dynastar XXL, och de går ju i sin tur sämre i puder än JJ.</p><p></p><p>Jag har mycket svårt att tror att vår test-trio med flera säsonger innanför skaljackorna står i lä i högfartscruising och åkning i allmänhet i jämförelse med en 17-åring (verkligen inget påhopp, men jag tror du förstår mig). Skidtestande är inte lätt, och jag skulle garanterat inte kunna "känna av" och kategorisera känsla, spänst och spårvilja som MnO & Co gör, det krävs erfarenhet av många skidor, mer än av att bara ha åkt på skidtester...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 504741, member: 46762"] @ MnO: Sjukt bra, som jag skrev tidigare, grym bredd i testandet! Kul att du hade med Megawatt/själv kör på den! Har själv varit nyfiken på den just p.g.a. likheten med Lotus 120. (Längd, mått/radie, form och vikt...) Du beskriver åkningen på den väldigt likt mina Lotusar i flex 2 både i hård pist och mjukare underlag. Om du tänker dig dina skidor med styvare tail och mer stuns så har du ett par Lotusar! Du tycker att Megawatten fallerar lite på hårdare och sämre underlag, där har Lotusarna ytterligare en eller två växlar till att lägga i... Skidor med rak radie såsom Megawatt, Lotus 120 och Czar tror jag stenhårt på! [USER=85390]@Perkal[/USER]: Visst Armada bygger förbaskat bra och roliga skidor, men att JJ skulle vara en pistsmiskare av rang är väl ändå att ta i från tårna? Det håller nog t.o.m jet med om, eller? Jämfört med t.ex. Völkl, Nordica och Dynastar "bör" Armada vara några snäpp under i pistprestanda, men de behöver ju inte bära svart i en vecka bara för det, det är BC-jibb-skidor med allroundtouch vi talar om. Dess styvhet och effektiva kant talar ju inte heller för, men vill man ha sådana egenskaper får man ju köpa stora monster à la Dynastar XXL, och de går ju i sin tur sämre i puder än JJ. Jag har mycket svårt att tror att vår test-trio med flera säsonger innanför skaljackorna står i lä i högfartscruising och åkning i allmänhet i jämförelse med en 17-åring (verkligen inget påhopp, men jag tror du förstår mig). Skidtestande är inte lätt, och jag skulle garanterat inte kunna "känna av" och kategorisera känsla, spänst och spårvilja som MnO & Co gör, det krävs erfarenhet av många skidor, mer än av att bara ha åkt på skidtester... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Utlåtanden från säsongens skidtestarhelger
Tillbaka
Topp