Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Utlåtanden från säsongens skidtestarhelger
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 505071" data-attributes="member: 12152"><p>Tyvärr har jag personligen inte testat vare sig JJ eller Salomon Rocker som du kanske ser i testutlåtandet. Det är MarkusO som står för de omdömena, men vi brukar tycka väldigt lika när det gäller skidor. </p><p></p><p>Megawatten känns inte klumpig på nåt sätt. Den känns snarare väldigt lättsam och liten på snön, även om bredden såklart märks vid kantning. 125mm trollar man inte bort, hur man än gör, men den aktiva ytan motsvarar en 170cm twintip ungefär så stor är den verkligen inte. I lössnö kan jag inte ens med god fantasi tänka mig hur man skulle kunna uppfatta den skidan som klumpig. Den är verkligen rapp och smidig. Skidan är lätt i konstruktionen och ganska mjuk överlag, vilket gör den väldigt lätt att hantera. Stuns är det sämre med. Utan att ha provat Rocker så är jag ändå nästan säker på att den är större i känslan, dock med samma grundidé med tippen. Bara genom att lyfta på den så känner man att den är betydligt tyngre framförallt. MarkusO kanske kan gå in och kommentera det hela när han får en minut över på från jobbet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 505071, member: 12152"] Tyvärr har jag personligen inte testat vare sig JJ eller Salomon Rocker som du kanske ser i testutlåtandet. Det är MarkusO som står för de omdömena, men vi brukar tycka väldigt lika när det gäller skidor. Megawatten känns inte klumpig på nåt sätt. Den känns snarare väldigt lättsam och liten på snön, även om bredden såklart märks vid kantning. 125mm trollar man inte bort, hur man än gör, men den aktiva ytan motsvarar en 170cm twintip ungefär så stor är den verkligen inte. I lössnö kan jag inte ens med god fantasi tänka mig hur man skulle kunna uppfatta den skidan som klumpig. Den är verkligen rapp och smidig. Skidan är lätt i konstruktionen och ganska mjuk överlag, vilket gör den väldigt lätt att hantera. Stuns är det sämre med. Utan att ha provat Rocker så är jag ändå nästan säker på att den är större i känslan, dock med samma grundidé med tippen. Bara genom att lyfta på den så känner man att den är betydligt tyngre framförallt. MarkusO kanske kan gå in och kommentera det hela när han får en minut över på från jobbet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Utlåtanden från säsongens skidtestarhelger
Tillbaka
Topp