Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Utlåtanden från säsongens skidtestarhelger
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 505322" data-attributes="member: 13390"><p>Åkytan på JJ på hårt underlag blir ju väldigt kort. Den lilla bit kant som har tryck spårar väl på hyffsat, men att säga att den går bra i pist tycker jag sannerligen skulle vara att ta i. Den funkar skapligt. Där drar jag min gräns. </p><p></p><p>Personligen måste jag säga att jag i nuläget är lite tveksam till just hybridspann, hype eller ej. Jag tycker mest det skapar brytpunkter i trycket och gör det mer eller mindre omöjligt att få ner fram- och bakände. Rockern blir med naturlighet kort och ganska plötslig. Dessutom tycker jag det är tänkbart att konstruktionen gör egenskaperna i löst lite oförutsägbara och även varierande med hastigheten. </p><p></p><p>Min inställning just nu är att en ganska dämpad jämn continous rocker är en bättre lösning för att locka fram lite pistprestanda ur rockerskidor än hybridspann. Med kontinuerlig rocker blir det ett jämnare tryck längs kanten som ökar framåt och bakåt i takt med att man kantar på mer. Jag föredrar den känslan framför hybridspannens "fram och bakände alltid i luften"-känsla. </p><p></p><p>Men visst. Den kommer sälja. Inget snack. </p><p></p><p>Sen diskar jag dig som bedömare eftersom du precis har köpt ett par själv. Objektivitet och dragna betalkort går sällan hand i hand. </p><p></p><p>(Om man inte heter MnO och jublar över inhandlade skidor som visar sig vara junk - en chans till ett "mid season change"!. (Eller tom "second (late) season change"....))</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 505322, member: 13390"] Åkytan på JJ på hårt underlag blir ju väldigt kort. Den lilla bit kant som har tryck spårar väl på hyffsat, men att säga att den går bra i pist tycker jag sannerligen skulle vara att ta i. Den funkar skapligt. Där drar jag min gräns. Personligen måste jag säga att jag i nuläget är lite tveksam till just hybridspann, hype eller ej. Jag tycker mest det skapar brytpunkter i trycket och gör det mer eller mindre omöjligt att få ner fram- och bakände. Rockern blir med naturlighet kort och ganska plötslig. Dessutom tycker jag det är tänkbart att konstruktionen gör egenskaperna i löst lite oförutsägbara och även varierande med hastigheten. Min inställning just nu är att en ganska dämpad jämn continous rocker är en bättre lösning för att locka fram lite pistprestanda ur rockerskidor än hybridspann. Med kontinuerlig rocker blir det ett jämnare tryck längs kanten som ökar framåt och bakåt i takt med att man kantar på mer. Jag föredrar den känslan framför hybridspannens "fram och bakände alltid i luften"-känsla. Men visst. Den kommer sälja. Inget snack. Sen diskar jag dig som bedömare eftersom du precis har köpt ett par själv. Objektivitet och dragna betalkort går sällan hand i hand. (Om man inte heter MnO och jublar över inhandlade skidor som visar sig vara junk - en chans till ett "mid season change"!. (Eller tom "second (late) season change"....)) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Utlåtanden från säsongens skidtestarhelger
Tillbaka
Topp