Utmaning i snödans, se hit!

mni1121

Ny medlem
För att tillbedja vädergudarna på bästa sätt drar jag igång en kampanj (Då enbart snödans inte verkar fungera), som förhoppningvis ska ge mera snö och en lite bättre värld, vilken winwin!

Jag ska åka ner till Val dísere den 26 december och snöbristen är påtaglig. Därför kommer jag via vädergudarna skänka lite gåvor för att de bättre ska hörsamma mina böner.

Det jag tänker göra är att skänka 5 kronor per centimeter snö som snölagret ökat i dalen respektive toppen fram till den 25 december klockan 12:00.

Snödjup 11/12
Dal 5 cm
Topp 30 cm

Vädergudarna har meddelat mig att de önskar att pengarna skänks till Musikhjälpen.

Jag kommer givetvis under tiden uppdatera er om storleken på min skuld till gudarna.

Fler deltagare sökes för att peppa gudarna!

Vilken är din ort och summa per centimeter?

Hoppas jag blir sjukt fattig!

Mattias

Kul initiativ!

Jag hakar på, fast väljer snöförhållandena i Val Thorens istället, för det är dit jag ska över nyår (ingen är förvånad). :)

5 kronor per centimeter låter ju rimligt, och snöläget där just nu är som följer:
Byn: 50 cm
Berget: 90 cm
(Uppgifter från ortens hemsida.. antar att de avser i pist..)

Själv dimper jag ner i japan 19 december... Går det bra med ett fast belopp istället? Har inte råd att ge ett dump-baserat belopp :p #humblebrag

EDIT: Jag förstår inte dubbelironi

Senast ändrad:
Är självklart med! I det nuvarande prekära läget måste vi göra allt vi kan!

Jag antar alltså grundutmaningen angående Val d'isere.

Senast ändrad:
Så,

Bra gjort Mister Kyrkogård, jag hakar på Val d'Isereutmaningen!

Hoppas få skänka en röding eller två

Vore det kanske inte mer passande för snögudarna att typ köpa utsläppsrätter eller bekosta trädplantering eller något liknande för pengarna som direkt är kopplat till snö. Detta även om bekämpandet av HIV är väldigt viktigt och säkert i det långa loppet även kan vara bra för klimatet eftersom det hjälper den ekonomiska utvecklingen i dessa länder.

Tankar på detta ?

@havreboll

Det är kloka tankar! Vädergudarna har dock låtit meddela att vi inte får vara egoistiska i vårt val av gåvor, -ni måste skänka något som inte är kopplat till er egen vinning avseende er kärlek för skidåkning.

Skämt åsido, denna gång blev det musikhjälpen, nästa gång är jag gärna med på dina förslag.

Bra ide' men fel tänkt. Ska det nu fjäskas för vädergudarna går det självklart inte att köra med full säkerhetsutrustning och begära kredit. Nej "allin" i förskott måste det vara!

Jag vill ha 100 cm i Tandådalen/Hundfjället till 25 december. Det blir alltså 500 kr, sannolikt mitt livs bästa investering. Vart skickar jag pengarna?

/MM

Bra idé
@mountain_man men fel tänkt:). Gudarna måste ha incitament för att göra sitt jobb. Efter samtal med guden Pernilla Puder framkom följande, -Det äro viktigt att era gåvor inte skänks innan vår makt har prövats. - Om så är fallet är risken överhängande att vi slår oss till ro vid en liten lätt bepudring.- Ni får givetvis i efterhand skänka lite extra, för framtida förhoppningar.

Vädergudarna meddelar:

post-39688-show-me-the-money-gif-Imgur-Je-TyRn.gif

/Leder

Senast ändrad:
Eller så går vi lite B.F. Skinner på snögudens ass och conditionerar skiten ur dem tills de ger oss vår snö!!

400px-Operant_conditioning_diagram.png

Bra och kul initiativ! Ska skänka en slant i morgon. Om hälften av prylgalningarna i tråden "visa din Quiver" skulle donera 10% av prylbudgeten skulle musikhjälpen så insamlingsrekord...

/Leder

Snögudarna har redan börjat visa sin uppskattning. Det faller just nu blötsnö i Prag. Nu gäller det bara att vi koncentrerar våra tankar på mer bergiga miljöer och visar vår uppskattning för det lilla vi fått än så länge!!

Uppdatering!

För närvarande verkar Musikhjälpen vara skyldig mig slantar

Topp 25 cm
Dal 0 cm

:(

En fågel har dock viskat att det kan komma några decimeter på onsdag och Torsdag.

Jag har hört några fåglar som viskar i mitt och
@heddious öra att det ska snöa i Val Thorens imorgon och på söndag, och det behövs ska gudarna veta.
Vi kommer bidra med dagliga pjäxdanser på afterskin så att vädergudarna även har något roligt att titta på när de behagar att slänga ner lite snö i bergliga breddgrader.

Hur har det gått för er andra på respektive snöorter?
@vattendroppe, Japan har väl ändå fått en riktig vinstlott iår?

@charliethon Jag skulle gissa att trippelironin i det här fallet är att jag är knäckförkyld och därför inte kunnat åka igår och förmodligen inte idag heller >< Men jag synar din trippelironi och höjer med en bluebird bc-dag!

10856594_10152637424083865_139533802292538396_o.jpg

Tillbaka
Topp