Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrusning för vallning och slipning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 981956" data-attributes="member: 96738"><p>tjena!</p><p>Har funnit ett intresse för att börja valla och preparera mina skidor av egen maskin. Jag inbillar mig att jag sparar pengar på att göra jobbet själv istället för att lämna in laggen varje gång (framförallt då man har mer än ett par skidor.) </p><p>Mitt enda dilemma är att jag aldrig gjort något liknande förut och behöver därför tips och råd angående vilka produkter man ska ha, verktyg och eventuella inköpsställen. Det jag vill kunna göra själv är framförallt att valla, men att fixa till stålkanterna vore inte illa det heller. </p><p></p><p>Det jag förstått än så länge är att man behöver ha ett gammalt strykjärn (inte ångdrivet) för att smälta valla. Och det är ungefär så långt min kunskap sträcker sig.</p><p></p><p>Tacksam för hjälp</p><p></p><p>//</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 981956, member: 96738"] tjena! Har funnit ett intresse för att börja valla och preparera mina skidor av egen maskin. Jag inbillar mig att jag sparar pengar på att göra jobbet själv istället för att lämna in laggen varje gång (framförallt då man har mer än ett par skidor.) Mitt enda dilemma är att jag aldrig gjort något liknande förut och behöver därför tips och råd angående vilka produkter man ska ha, verktyg och eventuella inköpsställen. Det jag vill kunna göra själv är framförallt att valla, men att fixa till stålkanterna vore inte illa det heller. Det jag förstått än så länge är att man behöver ha ett gammalt strykjärn (inte ångdrivet) för att smälta valla. Och det är ungefär så långt min kunskap sträcker sig. Tacksam för hjälp // [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrusning för vallning och slipning?
Tillbaka
Topp