Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Utrustning åt nybörjaren....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Addicted_since_99" data-source="post: 388197" data-attributes="member: 74813"><p>Jag rekomenderar att välja en ganska rak skida. I Hemavan hyr dom ut en Ross med radie 13 m i korta längder. Det tycker ja är på tok för snäv radie. Svängarna blir för korta om man åker på skär och det blir vingligt att åka med lite sladd som man måste i början. Elan Stinger var en ypperlig nybörjarskida. Skulle tro att den har en radie på ca 20m.</p><p></p><p>Min erfarenhet efter att ha lärt ut telemark till ett antal nybörjare är att det är lättare att hitta balans och possition om man kan ligga på lite sladd i ganska långa svängar för att sedan gå mer och mer över till skärande sväng. Det tar ju lite längre tid att genomföra en telissväng jämfört med en stämsväng. I alla fall som nybörjare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Addicted_since_99, post: 388197, member: 74813"] Jag rekomenderar att välja en ganska rak skida. I Hemavan hyr dom ut en Ross med radie 13 m i korta längder. Det tycker ja är på tok för snäv radie. Svängarna blir för korta om man åker på skär och det blir vingligt att åka med lite sladd som man måste i början. Elan Stinger var en ypperlig nybörjarskida. Skulle tro att den har en radie på ca 20m. Min erfarenhet efter att ha lärt ut telemark till ett antal nybörjare är att det är lättare att hitta balans och possition om man kan ligga på lite sladd i ganska långa svängar för att sedan gå mer och mer över till skärande sväng. Det tar ju lite längre tid att genomföra en telissväng jämfört med en stämsväng. I alla fall som nybörjare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Utrustning åt nybörjaren....
Tillbaka
Topp