Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för barn för att lära sig åka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="farsan56" data-source="post: 1080739" data-attributes="member: 145369"><p>Draghundselar!</p><p> Har använt på båda barnen från ca: 2år. En elastisk lina mellan som gör att det blir mjuka rörelser.</p><p>Man åker bakom och reglerar farten, barnet får känslan av att åka själv. Glöm ryggknäckarstilen att hålla i barnet.</p><p>Vi började träna hemma i pulkabacken, då gick jag bakom och styrde och när vi skulle upp igen vred man selarna ett halvt varv och bogserade upp. Bra benträning. Då var dom vana vid känslan när vi kom till riktig backe.</p><p>Dom får snabbt in känslan att reglera farten själva då mothållet blir väldigt mjukt och dom inte tänker på att det är där.</p><p>Det är väldigt skonsamt och bekvämt både för barnet och den som åker bakom.</p><p>Köpte vår sele genom en kompis i Norge som har dom när dom skejtar på fjället med hund framför.</p><p>Vi använde inga andra hjälpmedel.</p><p></p><p>Finns intresse tror jag vår sele ligger i förrådet. Men yngsta barnet är 17 nu och jag får ligga på för att hänga med i svängarna. Utan sele!!!!</p><p></p><p>Ha de Christer</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="farsan56, post: 1080739, member: 145369"] Draghundselar! Har använt på båda barnen från ca: 2år. En elastisk lina mellan som gör att det blir mjuka rörelser. Man åker bakom och reglerar farten, barnet får känslan av att åka själv. Glöm ryggknäckarstilen att hålla i barnet. Vi började träna hemma i pulkabacken, då gick jag bakom och styrde och när vi skulle upp igen vred man selarna ett halvt varv och bogserade upp. Bra benträning. Då var dom vana vid känslan när vi kom till riktig backe. Dom får snabbt in känslan att reglera farten själva då mothållet blir väldigt mjukt och dom inte tänker på att det är där. Det är väldigt skonsamt och bekvämt både för barnet och den som åker bakom. Köpte vår sele genom en kompis i Norge som har dom när dom skejtar på fjället med hund framför. Vi använde inga andra hjälpmedel. Finns intresse tror jag vår sele ligger i förrådet. Men yngsta barnet är 17 nu och jag får ligga på för att hänga med i svängarna. Utan sele!!!! Ha de Christer [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för barn för att lära sig åka
Tillbaka
Topp