Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för barn för att lära sig åka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1080763" data-attributes="member: 29440"><p>Har lärt båda mina barn som började i 3-årsåldern utan dessa hjälpmedel.</p><p>Dock har jag använt sele de första gångerna i lite brantare backar, men endast sträckt upp den om det har börjat skena iväg för fort eller för att undvika för mycket medvridning. Sele med fäste på båda sidor av höften så du kan justera så att kroppen är vriden ner mot backen är väldigt effektivt för att lära dem ha rätt position.</p><p>Det är också viktigt att de inte har för hårda pjäxor , så mjuka som möjligt skulle jag säga, så att de hellre får fram knäna och inte lutar bakåt.</p><p>För att lära dem hålla ihop skidspetsarna i början när de plogar så gör som i skidskolan - "glasstruten" inga glasskulor får släppas igenom vid skidspetsarna, det brukar de lära sig snabbt.</p><p>Men börja i en lätt backe och lär dem luta sig över ytterskidan med framåtvikt så kommer de snabbt lära sig svänga utan att ploga tack vare carvingskidans form.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1080763, member: 29440"] Har lärt båda mina barn som började i 3-årsåldern utan dessa hjälpmedel. Dock har jag använt sele de första gångerna i lite brantare backar, men endast sträckt upp den om det har börjat skena iväg för fort eller för att undvika för mycket medvridning. Sele med fäste på båda sidor av höften så du kan justera så att kroppen är vriden ner mot backen är väldigt effektivt för att lära dem ha rätt position. Det är också viktigt att de inte har för hårda pjäxor , så mjuka som möjligt skulle jag säga, så att de hellre får fram knäna och inte lutar bakåt. För att lära dem hålla ihop skidspetsarna i början när de plogar så gör som i skidskolan - "glasstruten" inga glasskulor får släppas igenom vid skidspetsarna, det brukar de lära sig snabbt. Men börja i en lätt backe och lär dem luta sig över ytterskidan med framåtvikt så kommer de snabbt lära sig svänga utan att ploga tack vare carvingskidans form. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för barn för att lära sig åka
Tillbaka
Topp