Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för barn för att lära sig åka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1200927" data-attributes="member: 83225"><p>Jag har kört med selen några gånger men mer som en trygghet för dotterns skull. Hon har lärt sig genom att stå och glida i väldigt flacka barnbackar och sen skidskola i Funäs (den var bra och hon tog stora kliv) sen har hon kört skidskola i alperna, suveräna upplägg med mycket lek och lite längre dagar så att de får skidvana. De svenska skidskolorna är ju närmast löjligt korta lektioner. </p><p></p><p>Selen föll i glömska men senaste besöket i Romme så nådde vi stadiet där hon kan åka i större backar men bara är rädd. Då kräver hon att få hålla i min stav och jag håller ju bara i remmen med ett finger. Så mitt hållande i staven ger ju absolut ingen nytta för henne, det är bara en känsla av trygghet. Det är dock sjukt jobbigt att åka och ploga hela backar för mig och jag drar tom omkull henne ibland för att det blir för tight. Då övergick vi till selen istället. Då kan jag markera att jag håller i henne genom att lätt dra i den. Sen släpper jag efter så att banden mest hänger i snön och hon åker själv. Efter nåt åk i aktuell pist kör hon själv. Där funkade selen väldigt bra som brygga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1200927, member: 83225"] Jag har kört med selen några gånger men mer som en trygghet för dotterns skull. Hon har lärt sig genom att stå och glida i väldigt flacka barnbackar och sen skidskola i Funäs (den var bra och hon tog stora kliv) sen har hon kört skidskola i alperna, suveräna upplägg med mycket lek och lite längre dagar så att de får skidvana. De svenska skidskolorna är ju närmast löjligt korta lektioner. Selen föll i glömska men senaste besöket i Romme så nådde vi stadiet där hon kan åka i större backar men bara är rädd. Då kräver hon att få hålla i min stav och jag håller ju bara i remmen med ett finger. Så mitt hållande i staven ger ju absolut ingen nytta för henne, det är bara en känsla av trygghet. Det är dock sjukt jobbigt att åka och ploga hela backar för mig och jag drar tom omkull henne ibland för att det blir för tight. Då övergick vi till selen istället. Då kan jag markera att jag håller i henne genom att lätt dra i den. Sen släpper jag efter så att banden mest hänger i snön och hon åker själv. Efter nåt åk i aktuell pist kör hon själv. Där funkade selen väldigt bra som brygga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för barn för att lära sig åka
Tillbaka
Topp