Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för barn för att lära sig åka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="norly" data-source="post: 1298517" data-attributes="member: 122396"><p>Vi har lärt två ungar att åka och här är våra erfarenheter.</p><p></p><p>Weedgies är toppen. Det tar bort en svårighet och underlättar plogandes, skidorna korsas inte heller lika mycket då dom tar i varandra.</p><p></p><p>Sen började vi i platta barnbackar med bandliftar. Vi kör utan skidor och springer bredvid eller tar imot när dom kommer. Och mycket godis hela tiden.</p><p></p><p>Sen kör man större och större och till slut tar man bort weedgin. </p><p></p><p>Sele skippade vi, testade, men det är mer för föräldrarna så att dom får åka "riktiga backar". Våra ungar lärde sig inte så mycket av det, man kan styra dom dom en häst med sele. Om dom inte kan åka själva är backen för brant helt enkelt</p><p></p><p>Våra ungar har alla hatat skidskola. Så det blev inget med det..</p><p></p><p>men alla ungar är ju olika. Och som sagt, viktigaste utrustningen är glädje och skidgodis. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="norly, post: 1298517, member: 122396"] Vi har lärt två ungar att åka och här är våra erfarenheter. Weedgies är toppen. Det tar bort en svårighet och underlättar plogandes, skidorna korsas inte heller lika mycket då dom tar i varandra. Sen började vi i platta barnbackar med bandliftar. Vi kör utan skidor och springer bredvid eller tar imot när dom kommer. Och mycket godis hela tiden. Sen kör man större och större och till slut tar man bort weedgin. Sele skippade vi, testade, men det är mer för föräldrarna så att dom får åka "riktiga backar". Våra ungar lärde sig inte så mycket av det, man kan styra dom dom en häst med sele. Om dom inte kan åka själva är backen för brant helt enkelt Våra ungar har alla hatat skidskola. Så det blev inget med det.. men alla ungar är ju olika. Och som sagt, viktigaste utrustningen är glädje och skidgodis. :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för barn för att lära sig åka
Tillbaka
Topp