Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för vallning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 938254" data-attributes="member: 83225"><p>Jag har verkligen inte orkat nörda in mig på detta utan kör mest valla för att belaget ska må bra och för att få anständigt glid i lite varierande temperaturer. I temperaturytterligheter finns det ju en tendens till taskigt glid annars. </p><p></p><p>Ska man hårddra det så klarar du dig långt på 3 sorters valla. Allt beror på hur är fördelade över temperaturer men det där ser du på vallamodellerna. Sen räcker det utmärkt med ett sunkigt gammalt strykjärn. Det är bra om det inte har ångfunktion men det går förstås med ångstrykjärn också (får köra med den funktionen avstängd och utan vatten i dock...) en sickel kan vara skönt att ha men är inget måste. anledningen till att man borstar och grejjar är för att skidan, när du tävlar, måste vara perfekt ut från startkuren. På dina vanliga skidor kan du kanske offra ett åk med lite sämre glid (du kommer knappt märka det men ändå). För om du kör ut i en vanlig hårdare pist kommer skidorna vara färdigsicklade när du kommer ner. För att det inte ska se så ill aut så kan det dock vara trevligt att sickla av det värsta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 938254, member: 83225"] Jag har verkligen inte orkat nörda in mig på detta utan kör mest valla för att belaget ska må bra och för att få anständigt glid i lite varierande temperaturer. I temperaturytterligheter finns det ju en tendens till taskigt glid annars. Ska man hårddra det så klarar du dig långt på 3 sorters valla. Allt beror på hur är fördelade över temperaturer men det där ser du på vallamodellerna. Sen räcker det utmärkt med ett sunkigt gammalt strykjärn. Det är bra om det inte har ångfunktion men det går förstås med ångstrykjärn också (får köra med den funktionen avstängd och utan vatten i dock...) en sickel kan vara skönt att ha men är inget måste. anledningen till att man borstar och grejjar är för att skidan, när du tävlar, måste vara perfekt ut från startkuren. På dina vanliga skidor kan du kanske offra ett åk med lite sämre glid (du kommer knappt märka det men ändå). För om du kör ut i en vanlig hårdare pist kommer skidorna vara färdigsicklade när du kommer ner. För att det inte ska se så ill aut så kan det dock vara trevligt att sickla av det värsta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för vallning.
Tillbaka
Topp