Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för vallning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 938300" data-attributes="member: 74439"><p>Jag håller med både MnO och IngemarH79, det finns ingen anledning att inte skaffa sig ett riktigt vallajärn. Fördelarna är många, priset är lågt. Däremot håller jag inte med MnO att man inte märker någon skillnad på skidorna om man sicklar eller ej, jag upplever en stor skillnad på om jag har lagt ned det lilla extra jobbet eller ej. Själv föredrar jag en stålsickel men det går nog egentligen lika bra med en ordentlig i plast kanske...</p><p>Sen skulle jag titta på en kombiborste istället för en ren nylonborste, främst för att jag upplever att man sparar mycket tid med en kopparborste. Sen att det skulle bli stökigt och svårstädat, nja. Kan du vara utomhus så är det inget att oroa sig för, annars handlar det mest om att tänka efter före, täck golvet eller ha dammsugaren framme så du kan göra rent direkt. Jag rekommenderar <em>inte</em> den holländska metoden med att sickla i badrummet och sedan försöka spola ned allt med duschslangen. Det blir halare än en ståltrappa på väg ut från After Skin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 938300, member: 74439"] Jag håller med både MnO och IngemarH79, det finns ingen anledning att inte skaffa sig ett riktigt vallajärn. Fördelarna är många, priset är lågt. Däremot håller jag inte med MnO att man inte märker någon skillnad på skidorna om man sicklar eller ej, jag upplever en stor skillnad på om jag har lagt ned det lilla extra jobbet eller ej. Själv föredrar jag en stålsickel men det går nog egentligen lika bra med en ordentlig i plast kanske... Sen skulle jag titta på en kombiborste istället för en ren nylonborste, främst för att jag upplever att man sparar mycket tid med en kopparborste. Sen att det skulle bli stökigt och svårstädat, nja. Kan du vara utomhus så är det inget att oroa sig för, annars handlar det mest om att tänka efter före, täck golvet eller ha dammsugaren framme så du kan göra rent direkt. Jag rekommenderar [i]inte[/i] den holländska metoden med att sickla i badrummet och sedan försöka spola ned allt med duschslangen. Det blir halare än en ståltrappa på väg ut från After Skin. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för vallning.
Tillbaka
Topp