Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för vallning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngemarH79" data-source="post: 938471"><p>Det vill jag inte göra för då skulle jag ägna mig åt spekulation, åtminstone delvis. Jag kan konstatera några saker:</p><p>Stål är avsevärt hårdare än belaget och när jag använt stålsickeln för att skrapa bort överflödigt material vid belagsreparation så har belaget brevid lagningen blivit grått och torrt. Jag skulle kunna tänka mig att du lika gärna kan skippa vallningen och köpa en kuzmin-sickel framöver. En tjock och vass plexisickel tar bättre än en slö stålsickel. Skaffa en sickelslip som jag länkade ovan, sickeln blir riktigt vass och att sickla grön valla är inga problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngemarH79, post: 938471"] Det vill jag inte göra för då skulle jag ägna mig åt spekulation, åtminstone delvis. Jag kan konstatera några saker: Stål är avsevärt hårdare än belaget och när jag använt stålsickeln för att skrapa bort överflödigt material vid belagsreparation så har belaget brevid lagningen blivit grått och torrt. Jag skulle kunna tänka mig att du lika gärna kan skippa vallningen och köpa en kuzmin-sickel framöver. En tjock och vass plexisickel tar bättre än en slö stålsickel. Skaffa en sickelslip som jag länkade ovan, sickeln blir riktigt vass och att sickla grön valla är inga problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för vallning.
Tillbaka
Topp