Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för vallning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 944510" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har ett 90-graders vinkel i aluminium och en bred fil som jag ibland använder för att skärpa upp sicklar med. Det går såklart att använda en skidspecifik kantvinkel, men min är nån aluminumprofil för 10 spänn som jag hittade någonstans. Nån grads "snedhet" om man har 87-89-graders filhållare lär knappast spela någon roll heller. En vinkel ger lite mer precision jämfört med att försöka sig på att slipa dom för hand. </p><p></p><p>Men med tanke på att man får isskrapor gratis både här och där, eller köper dom för 5 spänn på Biltema, så är det knappt nån ide att mecka. Om man nu inte har nån dyrare variant förstås. Risken att man gör sickeln ojämn och sedan repar belaget finns ju...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 944510, member: 12152"] Jag har ett 90-graders vinkel i aluminium och en bred fil som jag ibland använder för att skärpa upp sicklar med. Det går såklart att använda en skidspecifik kantvinkel, men min är nån aluminumprofil för 10 spänn som jag hittade någonstans. Nån grads "snedhet" om man har 87-89-graders filhållare lär knappast spela någon roll heller. En vinkel ger lite mer precision jämfört med att försöka sig på att slipa dom för hand. Men med tanke på att man får isskrapor gratis både här och där, eller köper dom för 5 spänn på Biltema, så är det knappt nån ide att mecka. Om man nu inte har nån dyrare variant förstås. Risken att man gör sickeln ojämn och sedan repar belaget finns ju... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Utrustning för vallning.
Tillbaka
Topp