Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Utrustning UCPA - Serre Chevalier
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gahnis" data-source="post: 418992" data-attributes="member: 46117"><p>Tjo!</p><p></p><p>Helt riktigt! Utrustningen varierar enormt mycket under UCPA´s vingar! Vet att Chamonix och Argentiere har använt sig av B3:or under denna säsong.</p><p>När jag var i Serre sist (ca 3 år sedan) så fick vi gamla usla Rossignol från sophögen kändes det som. MEN! Jag hade med mig mina egna lagg också, och de blev totalt förstörda. Av 2 anledningar. Dels att Fransoser som inte bör stå på skidor har svårt att hålla armar och ben i styr i liftkön, men kanske framförallt att pisterna i Serre var fulla med grus och sand. nu är det ju absolut mer snö där än det var då, men jag höjer ett litet varnings-finger.</p><p>Det du kan göra är väl att ringa till svenska UCPA och kolla om de vet. Om inte annat så har det ju någon på plats där nere som definitivt borde veta!</p><p></p><p>/G</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gahnis, post: 418992, member: 46117"] Tjo! Helt riktigt! Utrustningen varierar enormt mycket under UCPA´s vingar! Vet att Chamonix och Argentiere har använt sig av B3:or under denna säsong. När jag var i Serre sist (ca 3 år sedan) så fick vi gamla usla Rossignol från sophögen kändes det som. MEN! Jag hade med mig mina egna lagg också, och de blev totalt förstörda. Av 2 anledningar. Dels att Fransoser som inte bör stå på skidor har svårt att hålla armar och ben i styr i liftkön, men kanske framförallt att pisterna i Serre var fulla med grus och sand. nu är det ju absolut mer snö där än det var då, men jag höjer ett litet varnings-finger. Det du kan göra är väl att ringa till svenska UCPA och kolla om de vet. Om inte annat så har det ju någon på plats där nere som definitivt borde veta! /G [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Utrustning UCPA - Serre Chevalier
Tillbaka
Topp