Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Uttrycket Jibba
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JennyK" data-source="post: 198332"><p>En skillnad är dock att skeleton låter som något direkt livsfarligt (vilket det är). Jibba är kanske inte det direkt vackraste ord vid första ögonkastet, och låter inte speciellt hårt, men tycker att det växer med tiden och jag tycker att det är ett väldigt mysigt ord. Fast jag vet ju vad det innebär, mer eller mindre. För likaväl som att säga "åka kälke" för att beskriva skeleton är väldigt ospecifikt och nästan intetsägande, så är "åka skidor" om jibbing precis samma sak.</p><p>Freestyle, nja, får dåliga minnen utav dåligt ljud och klumpiga musikspelare när jag hör det ordet. Eller än värre, bandet Freestyle, värre blir det knappast.</p><p>Jibba tycker jag är fint, känns mellanstadienivå, vilket passar mig utmärkt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JennyK, post: 198332"] En skillnad är dock att skeleton låter som något direkt livsfarligt (vilket det är). Jibba är kanske inte det direkt vackraste ord vid första ögonkastet, och låter inte speciellt hårt, men tycker att det växer med tiden och jag tycker att det är ett väldigt mysigt ord. Fast jag vet ju vad det innebär, mer eller mindre. För likaväl som att säga "åka kälke" för att beskriva skeleton är väldigt ospecifikt och nästan intetsägande, så är "åka skidor" om jibbing precis samma sak. Freestyle, nja, får dåliga minnen utav dåligt ljud och klumpiga musikspelare när jag hör det ordet. Eller än värre, bandet Freestyle, värre blir det knappast. Jibba tycker jag är fint, känns mellanstadienivå, vilket passar mig utmärkt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Uttrycket Jibba
Tillbaka
Topp