Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Utvecklingen av brädor senaste 10 åren
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1092961" data-attributes="member: 59050"><p>En sak: hyrskidor brukar vara jätte bra, hyrbrädor helt skit! Jag har hyrt brädor flera gånger i Italien och i Österrike, och varenda gång har dom varit dåliga. Mestadels de hyrbindingarna är värdelösa. Också brädorna är av billigaste lag, och vad som sämst, slipade som hyrskidor och aldrig detunade! </p><p></p><p>För två år sedan hyrde jag en bräda (Capita DOA, hade bara egna skidor med på resan) i St. Anton. Började redan flippa efter varje 100 m på den båt pisten till Maienwassen. Tänkte vad fan, har jag helt ok hållet glömt, hur åker man bräda. Efter två åk "detunade" jag kanterna kraftigt på stenfoten av Mooserwirt krogen, och då började den funka ska mycket bättre.</p><p></p><p>Alla de hyrbrädorna jag har åkt har varit så hemskt dåliga, att jag inte ens kans förstå, hur kan man lära sig åka bräda med hyrbrädor. Nu har jag lärt mina läxor: Jag tar min egen bräda med till alla skidresor, men bara skidpjäxor (den där 23 kg gränsen med skidbagen), då det är mycket lättare att hyra ok skidor än brädor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1092961, member: 59050"] En sak: hyrskidor brukar vara jätte bra, hyrbrädor helt skit! Jag har hyrt brädor flera gånger i Italien och i Österrike, och varenda gång har dom varit dåliga. Mestadels de hyrbindingarna är värdelösa. Också brädorna är av billigaste lag, och vad som sämst, slipade som hyrskidor och aldrig detunade! För två år sedan hyrde jag en bräda (Capita DOA, hade bara egna skidor med på resan) i St. Anton. Började redan flippa efter varje 100 m på den båt pisten till Maienwassen. Tänkte vad fan, har jag helt ok hållet glömt, hur åker man bräda. Efter två åk "detunade" jag kanterna kraftigt på stenfoten av Mooserwirt krogen, och då började den funka ska mycket bättre. Alla de hyrbrädorna jag har åkt har varit så hemskt dåliga, att jag inte ens kans förstå, hur kan man lära sig åka bräda med hyrbrädor. Nu har jag lärt mina läxor: Jag tar min egen bräda med till alla skidresor, men bara skidpjäxor (den där 23 kg gränsen med skidbagen), då det är mycket lättare att hyra ok skidor än brädor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Utvecklingen av brädor senaste 10 åren
Tillbaka
Topp