Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Uvex goggles med super kontrast - vilken modell?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OleBramserud" data-source="post: 613178" data-attributes="member: 86662"><p>Tjena,</p><p></p><p>Jag var nyligen i Zermatt och letade efter några goggles som ger absolut bästa kontrast i molnigt/dimmigt väder.</p><p></p><p>I en affär plockade en snubbe fram et par Uvex goggles med svart lins som ska passa i alla typ av väder samt ge extremt bra kontrast. Han demonstrerade vid att lägga ett papper med mycket svag grå text (demo-papper från Uvex) på bordet framför mig, och denna text ble glasklar svart när man hadde på sig brillorna.</p><p></p><p>Dock skulle han ha 300CHF (typ 2100 spänn) för dom, så jag tänkte kolla vad dom kostar i Sverige/övriga europa, men jag har jättesvårt at hitta exakt vilka brillor detta var på nätet. Är 99% säker på att dom är i Apache-serien, men det finns många olika Apaches. Misstänker att det är Apache Pola HD black mat, men är lite osäker.</p><p></p><p>Dom jag provade hade iaf lite rött i framen och bandet. Några som vet? Är självklart också intresserad i att höra hur dom funkar i praktiken (man har ju blivit lurad i affärer förut)</p><p></p><p>Hilsen Ole</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OleBramserud, post: 613178, member: 86662"] Tjena, Jag var nyligen i Zermatt och letade efter några goggles som ger absolut bästa kontrast i molnigt/dimmigt väder. I en affär plockade en snubbe fram et par Uvex goggles med svart lins som ska passa i alla typ av väder samt ge extremt bra kontrast. Han demonstrerade vid att lägga ett papper med mycket svag grå text (demo-papper från Uvex) på bordet framför mig, och denna text ble glasklar svart när man hadde på sig brillorna. Dock skulle han ha 300CHF (typ 2100 spänn) för dom, så jag tänkte kolla vad dom kostar i Sverige/övriga europa, men jag har jättesvårt at hitta exakt vilka brillor detta var på nätet. Är 99% säker på att dom är i Apache-serien, men det finns många olika Apaches. Misstänker att det är Apache Pola HD black mat, men är lite osäker. Dom jag provade hade iaf lite rött i framen och bandet. Några som vet? Är självklart också intresserad i att höra hur dom funkar i praktiken (man har ju blivit lurad i affärer förut) Hilsen Ole [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Uvex goggles med super kontrast - vilken modell?
Tillbaka
Topp