Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
va fan hände med årets skidfilmer :S
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="androj" data-source="post: 480831" data-attributes="member: 32995"><p>Av de filmer jag har sett är ingen någon speciell höjdare än, har inte sett Claim men har inte direkt någon förhoppning då MSP hittils bara gjort sjukt sega och långtråkiga filmer.</p><p></p><p>*Turbo - Kan nog vara den film jag tyckte var bäst i år ändå även om tidigare års filmer har varit bättre (Iaf. Long Story Short och Shanghai six). Det börjar väldigt bra med en sjukt bra del med Rainville, fortsätter bra med Wallisch och Harlaut men efter det tycker jag det tar tvärstopp och filmen avstannar för att sluta helt plötsligt. Riktig besvikelse trots allt, Level 1 brukar leverera</p><p></p><p>*Reasons - Poor Boyz som tidigare var ledande inom skidfilmer enligt mig har inte gjort en bra film på många år och inte blir det bättre i år. Det görs ett halvhjärtat försök på något dokumentäraktigt i MSP-stil men det blir inget vidare.</p><p></p><p>*Field productions - Har diggat Field sedan deras första film och denna är inget undantag, PKs del är sjukt bra samt ett bra inhopp av Wallisch, annars är åkningen också rätt bra och sticker ut ibland. Helt klart en bra film som tillsammans med Turbo är den bästa jag sett i år av proffsfilmerna.</p><p></p><p>*4bi9 - Slamina var en överraskning för mig då deras förra film verkligen var ett bottennapp. Mycket okända namn som presterar hyffsat och sjyssta delar i slutet med Wallisch och Harlaut, vilka man dock vet presterar bättre av de småedits man sett. Annars är filmen inget vidare, det är alldeles för mycket handrails och det är inte mycket som sticker ut samt att bland det bästa syns i Harlauts och Wallischs Winterjamedits.</p><p></p><p></p><p></p><p>För mig känns det som att problemet med filmerna är både bristen på utvecklig i redigering och filmning och dels bristen på utveckling i tricken - Man har redan sett det mesta när filmerna väl kommer ut. Tycker fortfarande att Teddybear Crisis är bland den bästa skidfilmen som gjorts och var revolutionerande när den kom ut.</p><p>I år är faktiskt gratisfilmer som inponerat mest på mig, dels Joystick Medias - Hot Lunch som har en grym åkglädje och dels snowboardfilmen Ponytale som känns grymt välgjord.</p><p>Vill för övrigt tipsa om Ante Olofssons film från i vinter, även den gratis och sjukt välgjord, man vill verkligen ut och åka när man ser den: <a href="http://www.vimeo.com/1732065" target="_blank">http://www.vimeo.com/1732065</a></p><p></p><p>Näe, nu ska jag sova!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="androj, post: 480831, member: 32995"] Av de filmer jag har sett är ingen någon speciell höjdare än, har inte sett Claim men har inte direkt någon förhoppning då MSP hittils bara gjort sjukt sega och långtråkiga filmer. *Turbo - Kan nog vara den film jag tyckte var bäst i år ändå även om tidigare års filmer har varit bättre (Iaf. Long Story Short och Shanghai six). Det börjar väldigt bra med en sjukt bra del med Rainville, fortsätter bra med Wallisch och Harlaut men efter det tycker jag det tar tvärstopp och filmen avstannar för att sluta helt plötsligt. Riktig besvikelse trots allt, Level 1 brukar leverera *Reasons - Poor Boyz som tidigare var ledande inom skidfilmer enligt mig har inte gjort en bra film på många år och inte blir det bättre i år. Det görs ett halvhjärtat försök på något dokumentäraktigt i MSP-stil men det blir inget vidare. *Field productions - Har diggat Field sedan deras första film och denna är inget undantag, PKs del är sjukt bra samt ett bra inhopp av Wallisch, annars är åkningen också rätt bra och sticker ut ibland. Helt klart en bra film som tillsammans med Turbo är den bästa jag sett i år av proffsfilmerna. *4bi9 - Slamina var en överraskning för mig då deras förra film verkligen var ett bottennapp. Mycket okända namn som presterar hyffsat och sjyssta delar i slutet med Wallisch och Harlaut, vilka man dock vet presterar bättre av de småedits man sett. Annars är filmen inget vidare, det är alldeles för mycket handrails och det är inte mycket som sticker ut samt att bland det bästa syns i Harlauts och Wallischs Winterjamedits. För mig känns det som att problemet med filmerna är både bristen på utvecklig i redigering och filmning och dels bristen på utveckling i tricken - Man har redan sett det mesta när filmerna väl kommer ut. Tycker fortfarande att Teddybear Crisis är bland den bästa skidfilmen som gjorts och var revolutionerande när den kom ut. I år är faktiskt gratisfilmer som inponerat mest på mig, dels Joystick Medias - Hot Lunch som har en grym åkglädje och dels snowboardfilmen Ponytale som känns grymt välgjord. Vill för övrigt tipsa om Ante Olofssons film från i vinter, även den gratis och sjukt välgjord, man vill verkligen ut och åka när man ser den: [URL]http://www.vimeo.com/1732065[/URL] Näe, nu ska jag sova! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
va fan hände med årets skidfilmer :S
Tillbaka
Topp