Va ska jag köpa?

Annis_Pannis

Ny medlem
Va ska jag köpa?
Jag e på utkik efter ett par nya skidor, men har ingen aning om vad jag ska köpa. Funderar på vanliga carving till en början men de verkar så trist.. Några tips vore till stor hjälp...=)

kom på att de kan behövas lite mer info när jag skickat de..=)

Men jag tror jag kör på några freeride...
ska väl ha skidor som e 160 nått, pist å offpist, vet inte vad man ska prioritera, men jag hoppar inte så bra....än..=)

Men har du nå tips på vilket märke man ska köpa å sånt?

Tack så mycket på förhand.

Va ska jag köpa?
Längd? Vikt? Teknik? Var ska du åka? Hur ska du åka? Hoppa? Puder? Prioriteras pist eller offpist?

Lite mer info får du nog bjuda på. Iofs lär du nog hitta ett par skidor som passar om du letar igenom hela den tämligen breda kategorin "vanliga carving".

Va ska jag köpa?
kom på att de kan behövas lite mer info när jag skickat de..=)

Men jag tror jag kör på några freeride...
ska väl ha skidor som e 160 nått, pist å offpist, vet inte vad man ska prioritera, men jag hoppar inte så bra....än..=)

Men har du nå tips på vilket märke man ska köpa å sånt?

Tack så mycket på förhand.

Va ska jag köpa?
Jag skulle vilja rekommendera rossignol bandit xx.
Lagom breda, lagom mycket carvingkänsla.
Passar puder, pist, pucklar, väldigt allsidiga.
Vissa säger att dem kan vara skakiga i höga farter, men det är inget jag märkt i alla fall.

Va ska jag köpa?
Kika på Atomics modeller också....

I allmänhet är de mycket prisvärda vid en jämförelse med Rossignol och Salomon.

C 9:18 och R 10:20 är en två mycket trevliga modeller som passar i de flesta fören.

10:20 är lite bredare och lite hårdare men för övrigt är de ganska lika.

Va ska jag köpa?
mitt tips är som följer. när du nu inte har en aning om varken märken lr modeller, så gör så här: gå till närmaste bra skidaffär(inte intersport) o säg som de är....då ska dom kunna hjälpa dig o välja ut ett par som ska passa din åkning...

Tillbaka
Topp