Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Va ska man köpa för skidor i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 79277" data-attributes="member: 15091"><p>>Skurt: I Kisa, sa pass, i Tolvmannabacken da eller, akte du dar nar det var rosa sno? Jag har en god van som ar fran Kisa, Moa Mathson, 82:a, later det bekant? Och Fjallen ar Salen med omnejd eller? Med tanke pa stallena du ska aka pa tycker jag att vi stryker alla twintips med en midja over 80 mm. Med tanke pa att du vill att skidorna ska funka bra i pisten tycker jag vi ocksa stryker alla park/pipe inriktade twintips, bl a K2 Fujative, och sa skippar vi att mittmontera bindningarna. Jag tycker att du ska valja en twintip med en midja mellan 70-80, mm, samt en twintip som gors av ett marke som har nagorlunda bra pistskidor, vilket i stort sett ar alla marken forutom de nya hypade markena som Armada, 4frnt, Movement m. fl. </p><p></p><p>Vill du lagga mycket pengar pa dina skidor, 4, 5 eller +6 tusen? Har du tavlingsakt innan eller ar du en bra skidakare som kraver en styvare skida eller gar det lika bra med en lite mjukare skida ocksa? </p><p></p><p>>Dynamit: Bindningar for alpin skidakning ar att foredra, om du inte ska aka telemark da en telemarksbindning funkar bast, ska du aka snowboard foreslar jag att du koper en snowboard istallet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 79277, member: 15091"] >Skurt: I Kisa, sa pass, i Tolvmannabacken da eller, akte du dar nar det var rosa sno? Jag har en god van som ar fran Kisa, Moa Mathson, 82:a, later det bekant? Och Fjallen ar Salen med omnejd eller? Med tanke pa stallena du ska aka pa tycker jag att vi stryker alla twintips med en midja over 80 mm. Med tanke pa att du vill att skidorna ska funka bra i pisten tycker jag vi ocksa stryker alla park/pipe inriktade twintips, bl a K2 Fujative, och sa skippar vi att mittmontera bindningarna. Jag tycker att du ska valja en twintip med en midja mellan 70-80, mm, samt en twintip som gors av ett marke som har nagorlunda bra pistskidor, vilket i stort sett ar alla marken forutom de nya hypade markena som Armada, 4frnt, Movement m. fl. Vill du lagga mycket pengar pa dina skidor, 4, 5 eller +6 tusen? Har du tavlingsakt innan eller ar du en bra skidakare som kraver en styvare skida eller gar det lika bra med en lite mjukare skida ocksa? >Dynamit: Bindningar for alpin skidakning ar att foredra, om du inte ska aka telemark da en telemarksbindning funkar bast, ska du aka snowboard foreslar jag att du koper en snowboard istallet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Va ska man köpa för skidor i vinter?
Tillbaka
Topp