Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad är det bästa jobbet om man vill säsonga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anton H" data-source="post: 1210230" data-attributes="member: 170909"><p>Jag har tidigare gjort några säsonger både i Branäs i Sverige och Trysil i Norge. Främst jobbade jag som skidlärare men jag jobbade även en hel del i liften min första säsong. Även om skidåkningen såklart inte var lika bra i Branäs som Trysil så tycker jag att det finns en fördel med att göra sin första säsong på ett mindre berg med mer familjär känsla. Så även om du gillar Åre tycker jag det kan vara en bra idé att hålla ögonen öppna för andra ställen också.</p><p></p><p>Mitt tips är att om du verkligen vill lära dig mer om skidåkning och sprida den glädjen till andra så uteslut inte att jobba som skidlärare, då får du dessutom sladda runt på skidor på jobbet. Sen är det är nog ta mig fan det roligaste jobbet jag någonsin har haft.</p><p></p><p>Skidlärarsteg är ganska dyrt att gå men vissa anläggningar har väldigt mycket rabatt på skidlärarsteg om du börjar jobba där, plus att kurserna typ är det roligaste på hela säsongen. Lite sådana saker kan vara bra att kolla upp innan. Skulle också rekommendera att kolla upp hur det ser ut med internutbildningar på stället, det lär man sig sjukt mycket på plus att man åker skidor tillsammans med ett gäng andra som tycker skidåkning är lika kul.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anton H, post: 1210230, member: 170909"] Jag har tidigare gjort några säsonger både i Branäs i Sverige och Trysil i Norge. Främst jobbade jag som skidlärare men jag jobbade även en hel del i liften min första säsong. Även om skidåkningen såklart inte var lika bra i Branäs som Trysil så tycker jag att det finns en fördel med att göra sin första säsong på ett mindre berg med mer familjär känsla. Så även om du gillar Åre tycker jag det kan vara en bra idé att hålla ögonen öppna för andra ställen också. Mitt tips är att om du verkligen vill lära dig mer om skidåkning och sprida den glädjen till andra så uteslut inte att jobba som skidlärare, då får du dessutom sladda runt på skidor på jobbet. Sen är det är nog ta mig fan det roligaste jobbet jag någonsin har haft. Skidlärarsteg är ganska dyrt att gå men vissa anläggningar har väldigt mycket rabatt på skidlärarsteg om du börjar jobba där, plus att kurserna typ är det roligaste på hela säsongen. Lite sådana saker kan vara bra att kolla upp innan. Skulle också rekommendera att kolla upp hur det ser ut med internutbildningar på stället, det lär man sig sjukt mycket på plus att man åker skidor tillsammans med ett gäng andra som tycker skidåkning är lika kul. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad är det bästa jobbet om man vill säsonga
Tillbaka
Topp