Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad är det bästa jobbet om man vill säsonga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="belsam" data-source="post: 1210335" data-attributes="member: 170124"><p>Om du jobbar i restaurangbranschen(inte backkrogar) så är du som redan sagts ledig varje morgon. Ofta ska du vara vid jobbet vid tvåtiden och sen jobba till 23.30 ge och ta. Super om du vill åka mycket, men krogbranschen är ganska hård och du kommer bli sliten. Ändå, ett jättebra alternativ. Det brukar gå att hitta någonstans att sova en timme mellan fluff och arbetspass. </p><p></p><p>Ofta kan du kringgå kravet på legitimation som skidlärare, men du kommer få mindre betalt och antagligen också mindre arbete. Värt att veta tänker jag. </p><p></p><p>Som nysäsongare är det svårt att få jobb(som övrigt i samhället) om du ber om en lägre tjänstgöringgrad. Annars är det att rekommendera, särskilt om jobbet har massa stollar som hellre är lediga på fredagen och lördagen än den dagen då det kommer 40.</p><p></p><p>På en "större" ort kanske du kan mygla dig till eftermiddags/kvällspass på mataffären, det borde vara ett bra alternativ, men jag har inte testat det.</p><p></p><p>Bästa draget är att ha ett yrke, typ snickare, åka upp tidig höst och jobba häcken av dig på ett litet företag så de ser att du kan och vill. Sedan försöka deala med tjänstgöringsgrad och möjligheten att jobba en lördag eller söndag utan extra ersättning bara för att få din lediga dag då moder jord tycker att det är en bra dag. Självklart på ett snyggt sätt, men jag tror du fattar. Men många vill ju ha "säsongarlivet" också, då gör du dig bäst i restauranger och berget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="belsam, post: 1210335, member: 170124"] Om du jobbar i restaurangbranschen(inte backkrogar) så är du som redan sagts ledig varje morgon. Ofta ska du vara vid jobbet vid tvåtiden och sen jobba till 23.30 ge och ta. Super om du vill åka mycket, men krogbranschen är ganska hård och du kommer bli sliten. Ändå, ett jättebra alternativ. Det brukar gå att hitta någonstans att sova en timme mellan fluff och arbetspass. Ofta kan du kringgå kravet på legitimation som skidlärare, men du kommer få mindre betalt och antagligen också mindre arbete. Värt att veta tänker jag. Som nysäsongare är det svårt att få jobb(som övrigt i samhället) om du ber om en lägre tjänstgöringgrad. Annars är det att rekommendera, särskilt om jobbet har massa stollar som hellre är lediga på fredagen och lördagen än den dagen då det kommer 40. På en "större" ort kanske du kan mygla dig till eftermiddags/kvällspass på mataffären, det borde vara ett bra alternativ, men jag har inte testat det. Bästa draget är att ha ett yrke, typ snickare, åka upp tidig höst och jobba häcken av dig på ett litet företag så de ser att du kan och vill. Sedan försöka deala med tjänstgöringsgrad och möjligheten att jobba en lördag eller söndag utan extra ersättning bara för att få din lediga dag då moder jord tycker att det är en bra dag. Självklart på ett snyggt sätt, men jag tror du fattar. Men många vill ju ha "säsongarlivet" också, då gör du dig bäst i restauranger och berget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Vad är det bästa jobbet om man vill säsonga
Tillbaka
Topp