Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad är det för fel?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grillo" data-source="post: 571867" data-attributes="member: 82137"><p>Det man måste tänka på är att man åker på en annan skida, inte spec insatt i vad det är för specifikationer på skidan du köpt, om den är bra för dig eller inte, det är så pass mycket som spelar in att det inte går att säga säkert (även om jag håller med i det bajenmatte säger fullt ut)</p><p></p><p>Berättardags:</p><p></p><p>Jag bestämde mig i vintras för att köpa nya skidor, då ekonomin tillät. Jag åkte tidigare på ett par Salomon 1080, 175cm. En skida som är mycket mjuk, ganska kort (Jag är 184 och väger runt 100) och relativt snäv radie.</p><p>Jag hyrde mig ett par Dynastar Legend Mythic Rider, 184cm, i test syfte. Tog liften upp, andades in den friska fjälluften, och kastade mig ut i backen. (Bör tilläggas att jag åkt skidor hela mitt liv, anser mig väll ligga på den övre halvan av skidåkarskalan iaf)</p><p>Det tog inte mer än 20 meter så satt jag på arslet med snö på toppluvan och funderade vafan som hände. Jag insåg snabbt att jag försökt åka precis om vanligt, vilket var en veritabel katastrof på dessa skidor. </p><p>Mina gamla skidor visste jag exakt var dom tog vägen när man drog upp dom på kant, vilket inte var fallet nu, så det vara bara att börja om från början, och verkligen känna av hur den här skidan skulle åkas, vilket när jag väll lyckats med det, var en av dom bästa skidor jag åkt och jag äger nu ett par.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grillo, post: 571867, member: 82137"] Det man måste tänka på är att man åker på en annan skida, inte spec insatt i vad det är för specifikationer på skidan du köpt, om den är bra för dig eller inte, det är så pass mycket som spelar in att det inte går att säga säkert (även om jag håller med i det bajenmatte säger fullt ut) Berättardags: Jag bestämde mig i vintras för att köpa nya skidor, då ekonomin tillät. Jag åkte tidigare på ett par Salomon 1080, 175cm. En skida som är mycket mjuk, ganska kort (Jag är 184 och väger runt 100) och relativt snäv radie. Jag hyrde mig ett par Dynastar Legend Mythic Rider, 184cm, i test syfte. Tog liften upp, andades in den friska fjälluften, och kastade mig ut i backen. (Bör tilläggas att jag åkt skidor hela mitt liv, anser mig väll ligga på den övre halvan av skidåkarskalan iaf) Det tog inte mer än 20 meter så satt jag på arslet med snö på toppluvan och funderade vafan som hände. Jag insåg snabbt att jag försökt åka precis om vanligt, vilket var en veritabel katastrof på dessa skidor. Mina gamla skidor visste jag exakt var dom tog vägen när man drog upp dom på kant, vilket inte var fallet nu, så det vara bara att börja om från början, och verkligen känna av hur den här skidan skulle åkas, vilket när jag väll lyckats med det, var en av dom bästa skidor jag åkt och jag äger nu ett par. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad är det för fel?!
Tillbaka
Topp