Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad är det för skillnad på zenith-skidorna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 218829" data-attributes="member: 26232"><p>Ingen aning, har alltför dålig koll på Dynastar för att våga säga nåt om dem. Det jag kan säga rent allmänt är att 158 cm känns som ganska kort för den typ av åkning du tänkt dig. Du skulle nog kunna gå upp till 165-170 cm utan problem. Gör testet som finns i denna artikel (scrolla ner en bit på sidan) och kika vad du får för rekommenderad längd där:</p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/content/92/" target="_blank">https://www.freeride.se/content/92/</a></p><p></p><p>För att återknyta lite till Rossignol: Med tanke på att du väger lätt skulle jag nog hålla mig borta från Z9:an om jag vore du. Z5 borde passa dig finfint.</p><p></p><p>Apropå tjejskidor så har olika tillverkare olika teorier om vad en tjejskida är. Rent generellt så brukar det handla om att skidan görs lite mjukare än motsvarande killmodell eftersom tjejer oftast väger mindre än killar. Vad som funkar för dig kan bara du avgöra. Om du åker fort och med kraft i svängarna så tror jag inte att du nödvändigtvis behöver köpa ett par tjejskidor. Enklaste och bästa sättet att få reda på vad du trivs med är att testa lite olika skidor (exempelvis på nån av skidtestarhelgerna nu i början av december) och sen köpa baserat på det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 218829, member: 26232"] Ingen aning, har alltför dålig koll på Dynastar för att våga säga nåt om dem. Det jag kan säga rent allmänt är att 158 cm känns som ganska kort för den typ av åkning du tänkt dig. Du skulle nog kunna gå upp till 165-170 cm utan problem. Gör testet som finns i denna artikel (scrolla ner en bit på sidan) och kika vad du får för rekommenderad längd där: [URL]https://www.freeride.se/content/92/[/URL] För att återknyta lite till Rossignol: Med tanke på att du väger lätt skulle jag nog hålla mig borta från Z9:an om jag vore du. Z5 borde passa dig finfint. Apropå tjejskidor så har olika tillverkare olika teorier om vad en tjejskida är. Rent generellt så brukar det handla om att skidan görs lite mjukare än motsvarande killmodell eftersom tjejer oftast väger mindre än killar. Vad som funkar för dig kan bara du avgöra. Om du åker fort och med kraft i svängarna så tror jag inte att du nödvändigtvis behöver köpa ett par tjejskidor. Enklaste och bästa sättet att få reda på vad du trivs med är att testa lite olika skidor (exempelvis på nån av skidtestarhelgerna nu i början av december) och sen köpa baserat på det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vad är det för skillnad på zenith-skidorna?
Tillbaka
Topp