Vad är det med musiken i snowboardfilmerna?

• Trådstartare Trådstartare SGM
  • Start datum Start datum

SGM

Ny medlem
Jag började åka bräda på tiden då TB-serien började, The Scands var bland det coolare man kunde köra i videobandarn'...och sköna åkare som Hagman härjade som värst (saknar min gamla Salasnek än idag) - och musiken som var som gjord för snowboardåka't följde med - vi pratar Pegboy, Bad Religion, Helmet, No Fun At All, Mighty Mighty Bosstones etc.

Med det i minnet - vem har slagit i knoppen och valt musiken till dagens snowboardrullar? :D Jeeesus, jag tror jag hörde Robyn i någon av de senare man sneglade på...för mig är det så sjukt fel det kan bli.

The art of flight är ett bra exempel på grym åkning/klippning - så har man smetat hissmusik över hela skiten. :rolleyes:

W T F ?

Sitter någon inne med tips på filmer där man har musik med lite stake i? :D

/Känner sig svingammal

The Art of Flight har riktigt grym musik ju!

Men å andra sidan gillar man ju att bränna av olika låtar vid olika tillfällen.

Min spellista innehåller Dubstep/Hiphop/Hårdrock/"Pop"/o allt va fan det heter.

Sedan gäller det att ipoden väljer låtarna vid rätt tillfälle så man slipper ta upp den och ändra. :)

Men det är väl bara att dra ihop en egen spellista? Det är väl knappast först nu som folk börjat ha olika musikstilar?

Jajääädrar, undrar hur en gammal snowboardrulle skulle tas emot idag? :lol:

Världen ändras.
Musikrättigheter vill eller kan inte betalas av filmproducenten.
Producenten orkar inte leta upp bra gratis musik. Isenseven bra motexempel på det - de letar oftast upp sjukt bra musik - lite för mkt av samma genre dock.

Musiksmak är individuell, personligen är jag glad att det inte är som förr, även om Bad Religion är det enda namnet jag känner igen från din lista.

Finns ett par för många rullar med (hård)rock ute just nu, kommer inte ihåg namnen men de kanske vore något för dig. Undrar om inte årets Pirates var en av dem?

Mao jag kan rekommendera Isenseven, iaf om man gillar indie. Feelgood-atmosfär och nice editering på köpet.

Gött med lite tips. :)

The Art of Flight har verkligen tråkig musik, ganska prick en timme in så är det halvdugligt ändå (om än lite väl sömnigt), annars är det mest den vanliga smeten som man hör i leda på diverse reklamfinansierade radiokanaler.

Lite musiktips a'la äldre rullar för er yngre när vi ändå är igång. :D

Pegboy - Superstar http://open.spotify.com/track/663LHsKhIQvF98qmSQXqW0

Helmet - Unsung http://open.spotify.com/track/4EeeukISTDpnf0bMPinnUu

No fun at all - Believers http://open.spotify.com/track/7sj2WxsU2Ge8qOfWhpjtF0

Rancid - Time Bomb http://open.spotify.com/track/5kxxhOkxd7j57e7oL121gI

...och lite nyare från Pennywise - It's not enough to believe - http://open.spotify.com/track/5sEuUhGN1VuDZiET4FycrD

Lite drag lär det allt vara om en annan gamling skall hålla sig vaken. :lol:

Skön snowboard rulle med bra musik, Helt klart värt en titt!

Burtons Standing Sideways var ett skönt avbräck ändå, helt ok musik för en annan. Kändes som de lagt lite tid på att hitta något som passar till åkningen, istället för att kliva in i närmaste varuhus och lyssna vad de kör i hissarna (alt. slå på reklamradion och rippa skiten). :lol:

Riktigt grymt klipp med gamle husguden Jeremy Jones och Iggy...inte heller fel med Serenade till Mikey Rencz grymma puderåkning.

Senast ändrad:
SGM sa:
Burtons Standing Sideways var ett skönt avbräck ändå, helt ok musik för en annan. Kändes som de lagt lite tid på att hitta något som passar till åkningen, istället för att kliva in i närmaste varuhus och lyssna vad de kör i hissarna (alt. slå på reklamradion och rippa skiten). :lol:
Jag har alltid tyckt att alterna films har haft bra musik (Jazz) och lite rock ibland!

Om jag minns rätt var det enda stället med bra musik mcmorris park del. Resten var väl gammal avdankad 80talsmusik.
:D

Senast ändrad:
Ni småglin med era jackor som går ned till knäna (är det för att det inte skall bli kallt om röven när brallorna hänger i knävecken?) och eran gangsta-hip-hop-yo-yo-dude-etc. :lol:

Säger som min farsa, det var bättre förr. :D ;)

SGM sa:
Ni småglin med era jackor som går ned till knäna (är det för att det inte skall bli kallt om röven när brallorna hänger i knävecken?) och eran gangsta-hip-hop-yo-yo-dude-etc. :lol:

Säger som min farsa, det var bättre förr. :D ;)
1. Jag har min jacka så den täcker röven.
2. Jag badar inte i mina byxor.
3. Jag lyssnar på Jazz.
Hur Gangsta-hip-hop-yo-yo är det?

Darwins lag "Survival of the fittest" gäller överallt. Change or die. Det är ett fenomen som kallas utveckling och det händer vare sig du vill det eller inte.

Ja, de gamla goda tiderna och den musiken som den tillhörde saknar man lite grann. Nu blev jag riktigt nostalgisk.

pennywise, no use for a name, och NOFX gick varmt i bandarn man ställde upp i hemmabacken :)

Beror väl på vad man vill skapa för stämning i filmen. Endel vill ju ha rocknroll snowboard andra vill inte ha det.

TB körde väll en hel del Ozzy och Iron Maiden i början. Som sämst va det ju när Mack Dawg pajjade allt med sina filmer t.ex. Recistance som envisades med enbart hip hop. Senaste tidens filmer tycker jag har hållit hög klass när det gäller musik. Fan man hittar ju till och med godingar från Ramones, Butthole surfers, Queens of the stone age etc.

Sen gillar jag ju borde Robin, The Xx och Gorillaz som har figurerat.

edit: Skönaste soundtracket någonsin tyckte jag Robot food - Afterbang hade.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp