Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad är det som är så speciellt med skidor på flygplan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1087225" data-attributes="member: 35740"><p>Trådstartarn här. Såhär gick det. </p><p>Köpte ett 2 meters K2 fodral av samma typ som det Dakine alla andra verkar ha på nätet från Ski-Total i Uppsala, fodralet kom dan efter, bra att handla där om man har bråttom. </p><p></p><p>Stoppade i tre par lagg plus stavar och lite handdukar, optimerade 20 kg gränsen. Inga problem att checka in som väska på Arlanda. Klassigt, Norwegian kändes nästan som att åka Lufthansa. En vecka med bara sol och kanonbra snö, det dumpade 25+25 cm precis innan vi kom ner, v16 var rätt vecka denna i övrigt kassa Alp-vinter. Sen var det dags att dra hem igen. </p><p></p><p>Personalen på flygplatsen i Grenoble var inte alls med på mitt resonemang att skidbagen var en väska. Jag visade texten att jag får ha 2x20 kg och att väskan ska vara kortare än 250 cm. Med nej, skidor är speciellt. Undrar vad som hänt om jag haft med samma väska med vanliga träreglar i? Nåväl, efter lite tjafs fick vi åka ändå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1087225, member: 35740"] Trådstartarn här. Såhär gick det. Köpte ett 2 meters K2 fodral av samma typ som det Dakine alla andra verkar ha på nätet från Ski-Total i Uppsala, fodralet kom dan efter, bra att handla där om man har bråttom. Stoppade i tre par lagg plus stavar och lite handdukar, optimerade 20 kg gränsen. Inga problem att checka in som väska på Arlanda. Klassigt, Norwegian kändes nästan som att åka Lufthansa. En vecka med bara sol och kanonbra snö, det dumpade 25+25 cm precis innan vi kom ner, v16 var rätt vecka denna i övrigt kassa Alp-vinter. Sen var det dags att dra hem igen. Personalen på flygplatsen i Grenoble var inte alls med på mitt resonemang att skidbagen var en väska. Jag visade texten att jag får ha 2x20 kg och att väskan ska vara kortare än 250 cm. Med nej, skidor är speciellt. Undrar vad som hänt om jag haft med samma väska med vanliga träreglar i? Nåväl, efter lite tjafs fick vi åka ändå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vad är det som är så speciellt med skidor på flygplan?
Tillbaka
Topp