Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vad är det som lockar med St Anton egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="annakarinsomfan" data-source="post: 88543" data-attributes="member: 33736"><p>Flockinstinkt eller ej, det går ju inte att förneka att det är mycket svenskar i St Anton. Jag skulle nog hävda att det är mer på grund av att det är ett förbannat trevligt ställe, och svenskar har god smak. Åkningen är världsklass (det behöver vi inte diskutera, lyssna på Richi), alla är där, party om man orkar hela tiden och byn är mysig och språket är sexigt (å det är ju det som är haken i La Grave <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" />. </p><p>Det är väl skitsamma om det är mycket svenskar på ett ställe eller ej, förutom kanske att sport-svenskarna ofta är trimmade nog att vara uppe hela natten och ändå stå fräscha och hurtiga för första spåret (glöm det där med att alla ligger bakfulla halva dagarna). Ett kul exempel på motsatsen är Ischgl, där främst medeltålders tyskar åker för att dricka sjuka mängder öl. Där är det verkligen inge action på morgonen. </p><p>De här med östermalm är rungande bullshit, i alla fall beträffande sässongarna. Klart att nyår och vecka 8 ar lite mörka, men då behöver man ju inte ge sig ut. </p><p>Jag önskar jag kunde vara i St Anton varje sässong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="annakarinsomfan, post: 88543, member: 33736"] Flockinstinkt eller ej, det går ju inte att förneka att det är mycket svenskar i St Anton. Jag skulle nog hävda att det är mer på grund av att det är ett förbannat trevligt ställe, och svenskar har god smak. Åkningen är världsklass (det behöver vi inte diskutera, lyssna på Richi), alla är där, party om man orkar hela tiden och byn är mysig och språket är sexigt (å det är ju det som är haken i La Grave :-). Det är väl skitsamma om det är mycket svenskar på ett ställe eller ej, förutom kanske att sport-svenskarna ofta är trimmade nog att vara uppe hela natten och ändå stå fräscha och hurtiga för första spåret (glöm det där med att alla ligger bakfulla halva dagarna). Ett kul exempel på motsatsen är Ischgl, där främst medeltålders tyskar åker för att dricka sjuka mängder öl. Där är det verkligen inge action på morgonen. De här med östermalm är rungande bullshit, i alla fall beträffande sässongarna. Klart att nyår och vecka 8 ar lite mörka, men då behöver man ju inte ge sig ut. Jag önskar jag kunde vara i St Anton varje sässong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vad är det som lockar med St Anton egentligen?
Tillbaka
Topp