Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Vad är ett vettigt pris egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="telemarkus" data-source="post: 1055621" data-attributes="member: 88837"><p>Har man köpt utrustning hemma i Sverige till omkring ordinarie pris ska man nog inte förvänta sig att kunna få ut vad man tycker är ett "rimligt" begagnatpris m.t.p. vad man ofta kan köpa samma utrustning för hos någon lågpriskedja eller hos utländska onlinebutiker som t.ex. sport-conrad. Jag säger absolut inte att det är fel att köpa i butik här hemma i Sverige, tvärtom är det förstås värt mycket med den service och kunskap man får på exempelvis Skistore eller Alpingaraget. Däremot får man räkna med att det högre inköpspriset även slår tillbaka på begagnatpriset den dag man vill sälja. Jag lägger gärna några extra hundralappar för att köpa i en fysisk butik. Problemet är dock att det ofta skiljer så mycket i pris att det inte känns rimligt. Jag har nyligen köpt ett par Scarpa TX Pro. Kollade på hemmabutiken Skistore som jag tycker är grymma och där kostar pjäxorna 4849 kr. Samtidigt fanns de på XXL i Gbg för 2995 kr. Visst hade jag velat köpa på Skistore men såvida man inte har obegränsat med pengar känns det inte rimligt att betala 60% mer. Det är förstås ett stort problem för butiker som Skistore att de inte kan matcha lågpriskedjorna men samtidigt får man ju förstå att köparna inte är villiga att punga ut för så stora prisskillnader.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="telemarkus, post: 1055621, member: 88837"] Har man köpt utrustning hemma i Sverige till omkring ordinarie pris ska man nog inte förvänta sig att kunna få ut vad man tycker är ett "rimligt" begagnatpris m.t.p. vad man ofta kan köpa samma utrustning för hos någon lågpriskedja eller hos utländska onlinebutiker som t.ex. sport-conrad. Jag säger absolut inte att det är fel att köpa i butik här hemma i Sverige, tvärtom är det förstås värt mycket med den service och kunskap man får på exempelvis Skistore eller Alpingaraget. Däremot får man räkna med att det högre inköpspriset även slår tillbaka på begagnatpriset den dag man vill sälja. Jag lägger gärna några extra hundralappar för att köpa i en fysisk butik. Problemet är dock att det ofta skiljer så mycket i pris att det inte känns rimligt. Jag har nyligen köpt ett par Scarpa TX Pro. Kollade på hemmabutiken Skistore som jag tycker är grymma och där kostar pjäxorna 4849 kr. Samtidigt fanns de på XXL i Gbg för 2995 kr. Visst hade jag velat köpa på Skistore men såvida man inte har obegränsat med pengar känns det inte rimligt att betala 60% mer. Det är förstås ett stort problem för butiker som Skistore att de inte kan matcha lågpriskedjorna men samtidigt får man ju förstå att köparna inte är villiga att punga ut för så stora prisskillnader. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Vad är ett vettigt pris egentligen?
Tillbaka
Topp